در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

مجموعه تئاتر شهر کرمان دیماه افتتاح می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر گفت: تجهیز پلاتو و سایر بخش های مرتبط به مراحل نهایی رسیده و مجموعه «تئاتر شهر کرمان» دی ماه افتتاح می‌شود .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، محمد رضا علیزاده گفت: ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری بعد از مشکلاتی که در بنای آن پیش آمد ، با صرف هزینه قابل ملاحظه ای به شکل اصولی مرمت شد . پس از ان و بر اساس مشورت با اهالی حوزه فرهنگ و هنر ، زمینه برای ایجاد تئاتر شهر در همین ساختمان فراهم شد.

علیزاده ادامه داد : در این خصوص به سمت کاری رفتیم که الگوی آن چنانی در این زمینه وجود نداشت  ، به همین دلیل برنامه های مختلفی را طراحی کردیم و از بین آنها بهترین راه برای بهینه سازی فضا برای داشتن مجموعه تئاتر شهری متناسب با شهر کرمان طراحی شد.
وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی و هنری ؛  مجموعه کلیدی حوزه فرهنگ و هنر است .انجمن ها و هنرمندان متعددی در این فضا کار کردند ؛امیدواریم  با توجه به تلاشهایی که صورت گرفته و در جریان است  ،هر چه زودتر شاهد افتتاح تالار بزرگ کرمان نیز باشیم تا فضای کافی و لازم برای هنرمندان سایر رشته های فرهنگی و هنری نیز به شکل مطلوب و مناسب فراهم گردد .
علیزاده تصریح کرد: هم اکنون در مراحل نهایی کار هستیم و امیدداریم دی ماه سال جاری این ساختمان  و پلاتوی نمایش و سایر بخش های آن اماده استفاده شد و به بهربرداری برشد . این یک ظرفیت بزرگ برای حوزه تئاتر کرمان است و می‌تواند باعث جهش کمی و کیفی هنر نمایش در کرمان شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود : در حوزه آموزش نیز زیرساخت‌ها به شکل ملموسی  گسترش یافته اما هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.
وی گفت : تعداد آموزشگاه های هنری از 158 آموزشگاه در سال ۹۲ به ۲۰۷ آموزشگاه در سال ۹۸ ارتقا یافته‌ است. در بحث آموزش از طریق خود جامعه فرهنگی و هنری فعال بوده‌ایم ؛آموزشگاه های هنرهای نمایشی نیز روند مناسبی داشته اند . ضمن این که با تاسیس هنرستان دخترانه  هنرهای زیبا که دو سال پیش انجام گرفت ؛ رشته هنرهای نمایشی تبدیل به یکی از رشته های مهم این هنرستان شد ؛در هنرستان هنرهای زیبای پسران کرمان نیز هنرجویان متعددی در رشته تئاتر ؛ هر سال از این مرکز اموزشی  به جامعه نمایش استان معرفی می شوند .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به جلسه و دیدار پنج کارگردان نمایش کرمان که در این جشنواره حضور داشتند ،اشاره کرد و گفت : در این دیدار ،گفتگوهای خوبی مطرح شد و پیشنهادها و نظرات مناسبی عنوان گردید . تاکید ما در  سالهای گذشته، مشارکت و مشاوره اهالی فرهنگ و هنر در حوزه تخصصی خود بوده است و از این حضور و همراهی نتایج مناسبی حاصل شده است .

وی در پایان ، از همه هنرمندان شرکت کننده در سی و دومین جشنواره تئتاتر استان تشکر کرد و ادامه داد: شرایط ویژه‌ای بر کشور به خاطر ویروس کرونا حاکم است ، اما به رغم همه محدودیتها ،هنرمندان نمایش استان با درک مسوولیت های اجتماعی خود ،پای کار آمدند و نگذاشتند چراغ جشنواره تئاتر در این سال خاموش شود. همه سختی ها و زحماتی را که این هنرمندان عزیز متحمل شدند  را درک می‌کنیم و به تلاش آنها احترام می گذاریم 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی بر تازه ترین اثر محمدکاظم دامغانی

«طیفون» به پا خواهد شد...
یادداشتی بر تازه ترین اثر محمدکاظم دامغانی

«طیفون» به پا خواهد شد...

علی کاظمی٭، نمایش «طیفون» به طراحی و کارگردانی محمدکاظم دامغانی که این روزها در سالن تئاتر شهر کرمان در حال اجراست، یک نمونه موفق از یک اجرای پست مدرن است.محمدکاظم دامغانی کارگردانی است که می ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

نظرات کاربران