در حال بارگذاری ...

بخش صحنه ای دومین جشنواره ملی «تئاتر خیابانی سردار آسمانی» در رفسنجان افتتاح شد

محمدجواد حسین زاده معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاح این بخش از جشنواره در سخنانی گفت : تئاتر ظرفیتهای گسترده ای برای معرفی ابعاد زندگی ،سلوک و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از آنها استفاد شود.

به گزارش تئاتر کرمان، محمدجواد حسین زاده معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاح این بخش از جشنواره در سخنانی گفت : تئاتر ظرفیتهای گسترده ای برای معرفی ابعاد زندگی ،سلوک و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از آنها استفاد شود.

حسین زاده با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی این جشنواره در رفسنجان ،ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی همه گروه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر سعی کردند که ارادت خود را به سردار نشان دهند و از زبان هنر برای رشادت‌ها، خلقیات و روحیات سردار سلیمانی آثاری را خلق کنند که اثرگذار باشد.

وی افزود: هنرمندان پای کار آمدند و همزمان با سوم خرداد، کار جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» آغاز شد و از پوستر جشنواره در مزار  شهید سردار سلیمانی رونمایی شد.  
حسین زاده گفت:  استقبال خوبی از دومین جشنواره سردار آسمانی شد و بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف به جشنواره فرستاده شد که در مجموع ۷۵ اثر خیابانی، ۶۵ اثر صحنه‌ای و ۱۰ نمایشنامه به جشنواره فرستاده شد که در مجموع ۳۷ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.  
معاون اداره کل ارشاد استان کرمان ،افزود : رفسنجان به لحاظ این که ظرفیت قابل توجهی در بخش خیابانی جشنواره داشت میزبانی تئاتر خیابانی به رفسنجان رسید و شهرستان سیرجان برگزارکننده بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سردار آسمانی است که از پنجشنبه این بخش آغاز به‌کار می‌کند.  
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ۲۵۰ هنرمند در مجموعه آثار پذیرفته شده همراه و هماهنگ بودند و از نکات قابل توجه این جشنواره برگزارشدن در سه بخش است.  
حسین‌زاده اضافه کرد: بخش تئاتر سیار نیز کار خود را از مزار سردار سلیمانی آغاز کرده و روز پنجشنبه در روستای قنات‌ملک برنامه اجرا می‌شود




نظرات کاربران