در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه جشنواره سردار آسمانی:

در این جهان اگر مملکتی به خودباوری رسید موفق می شود

باید به شهدایمان افتخار کنیم، در این جهان اگر مملکتی به خودباوری رسید موفق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» گفت: می بایست به شهدایمان افتخار کنیم، در این جهان اگر مملکتی به خودباوری رسید موفق می شود.

وی گفت: این طور نیست که جهان بی نیاز باشد اما دست دراز کردن در شأن هیج ملتی نیست، اگر ملتی به خوداتکایی رسید به خودکفایی منجر می شود ؛ ملتی که به خودکفایی برسد توان چانه زنی در دنیا را پیدا می کند و ملتی که در دنیا چانه زنی بداند یعنی بگوید تو کجا نشستی و من کجا، عقبه من چیست ؛به اقتدار می رسد؛ ملتی که به اقتدار برسد قطع به یقین به افتخار منجر می شود و ملتی که به افتخار برسد برای مردمش احساس عزت و سربلندی دارد و در جهان به عنوان یک قدرت و عنصر تاثیرگذار شناخته می شود؛ در کشور خودش نیز با مقبولیت و مشهوریت بزرگ می شود و ملتی که به این دو عنصر برسد سر تعظیم در مقابل هیچ احدالناسی فرود نمی آورد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیا این که ما به آن چه داریم افتخار می کنیم، افزود: داشته های ایران زمین بی‌شمارند  و ما باید به آن ها از جمله شهدایمان، ایثارگران، ۸ سال دفاع مقدس، انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی افتخار کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی تصریح کرد: سردار سلیمانی و مدافعان حرم زمانی وارد شدند که داعش و اربابانشان می خواستند ایران را نابود کنند، این را من نمی گویم همه ثبت شده است. جا دارد تجلیل و کوشش کنیم از همه کسانی اجازه ندادند این اتفاق بیافتد.

آشنا ادامه داد: در شرایطی که داعش ۲۰۰ هزار مترمربع از سرزمین های کشور عراق و سوریه را اشغال کرده و ۱۰میلیون جمعیتی  که در سیطره داعش زندگی می کردند  و روزانه  ۳ میلیارد دلار تولید نفت داشتند، آنها سعی داشتند به حریم حرمت ملت ایران تجاوز کنند ، اما به حرمت بزرگوارانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی این کار نشد.




نظرات کاربران