در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند

دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر کرمان، دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه جشنواره  و بر اساس آرای هیات داوران برگزیدگان هر بخش به شرح زیر معرفی شدند :

در بخش نمایشنامه نویسی

هیأت داوران به صورت مشترک  از نویسنده نمایشنامه «ته دیگی» نوشته کاوه مهدوی از استان تهران و پژمان شاهوردی نویسنده نمایشنامه "یک و بیست دقیقه بامداداز استان لرستان تقدیر کرد.

جایزه رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به سید سعید محمدی نویسنده نمایشنامه «خرده قضایای پیرامون حاج قاسم» از استان تهران اعطا شد.

جایزه رتبه دوم این بخش هم که شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش پنجاه میلیون ریال بود به سجاد منصوری برای نگارش نمایشنامه «موج» از استان کرمان اهدا شد.

همچنین جایزه رتبه نخست جشنواره شامل تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ هفتاد میلیون ریال به اصغر گروسی برای نمایشنامه «جاودانگی» از استان فارس اختصاص یافت.

در بخش صحنه‌ای

ستاد برگزاری دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» با اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی از شهرام سلطانی کارگردان نمایش «عقیق» از استان مرکزی، محمد داورپناه کارگردان نمایش «جدال» از استان خراسان شمالی، پژمان شاهوردی کارگردان نمایش «یک و بیست دقیقه بامداد» از استان لرستان، سجاد منصوری کارگردان نمایش «موج» از استان کرمان، مرتضی اسدی مرام کارگردان نمایش «ایستاده چون سرو به تماشای خورشید» از استان کرمانشاه، کیانوش احمدی کارگردان نمایش «وقتی ماهیچه‌ها سنگ می‌شوند» از استان تهران، محمد قاسمی کارگردان نمایش «نفس سرد» از استان تهران تقدیر کردند.

در بخش خیابانی نمایش‌های برگزیده بدین شرح معرفی شدند:

نمایش «پهلوان اکبر» نوشته افشین سلطانی به کارگردانی مصطفی دهشت از کرمانشاه

نمایش «قاصدک» نوشته مارال ایزدبخش به کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر

نمایش «ژنرال» نوشته سعید بادینی به کارگردانی سعید بادینی از سیستان و بلوچستان

نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» نوشته میثم رمضانی به کارگردانی میثم رمضانی از تهران

نمایش «عروس جنگ» نوشته احسان فلاحیان به کارگردانی مرضیه ذاکری از استان البرز

نمایش «سردار» نوشته مرتضی شاه کرم به کارگردانی امین پورمند از استان مازندران

نمایش «تن‌های تنها» نوشته احمد صمیمی به کارگردانی آدینه رحیم نژاد از استان اصفهان

نمایش «انگشتری» نوشته مصطفی جعفری جوزانی به کارگردانی نساء سلیمانی از استان اصفهان

نمایش «ژنرال خورشید» نوشته سعید خیرالهی به کارگردانی سعید خیرالهی از استان ایلام

نمایش «نامه ای برای قاسم» نوشته حسام الدین ایرانمنش به کارگردانی روح الله اریس از استان کرمان

نمایش «انتخاب» نوشته هما پارسایی سرشت به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از استان تهران

نمایش «صراط» نوشته مهدی صالحیار به کارگردانی مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی

نمایش «نشان عقیق» نوشته حسین ذوالفقاری به کارگردانی حمید بقایی جزه از استان خوزستان

نمایش «مجلس سردار» نوشته بهزاد دودانگه به کارگردانی بهزاد دودانگه از استان تهران

نمایش «سرباز» نوشته پژمان شاهوردی به کارگردانی پژمان شاهوردی از استان لرستان

نمایش «همه پسران من» نوشته علی محمد رادمنش به کارگردانی علی محمد رادمنش از کرمان

نمایش «سرباز حاج قاسم» نوشته رضا درویشی به کارگردانی رضا درویشی از استان کرمان

در بخش موسیقی

نمایش‌ها مهدی کرمی سرپرست گروه موسیقی نمایش «نامه ای برای قاسم» از استان کرمان  مورد تقدیر قرار گرفت .

علی محمد خاتمی آهنگساز نمایش‌های «قاصدک»، «ژنرال خورشید» و "انتخاب" با دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان آهنگساز برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی صحنه و فضا

سید پویا امامی و مارال ایزدبخش طراحان نمایش «قاصدک» و علیرضا آقایی و نساء سلیمانی طراحان نمایش «انگشتری» مورد تقدیر قرار گرفتند .

مجتبی خلیلی طراح صحنه و فضای نمایش تن‌های تنها به عنوان طراح برگزیده معرفی شد.

در بخش بازیگری خردسال

لوح تقدیر و هدیه نقدی به بازیگران کودک نمایش "عروسی جنگ"، بهار ابهری و امیر علی شکری پور و بازیگر خردسال نمایش «تن های تنها» اسرا سادات حسینی اختصاص یافت.

در بخش بازیگری زن

جایزه رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگر نمایش «صراط» معصومه شهاب از شهرستان تبریز اعطا شد. هیأت داوران در بخش بازیگری زن برای رتبه دوم هیچ انتخابی نداشتند.

همچنین جایزه برگزیده این بخش به بازیگر نمایش «نامه ای برای قاسم» آرزو جعفری از استان کرمان اختصاص یافت.

بخش بازیگری مرد

جایزه رتبه سوم این بخش به بازیگر نمایش «ژنرال خورشید» مالک آبسالان از استان ایلام و اعطا شد.

هیأت داوران جایزه رتبه دوم این بخش را به بازیگر نمایش «نامه ای برای قاسم» رسول حسنی از استان کرمان و بازیگر نمایش "قاصدک" سید پویا امامی از استان بوشهر اهدا کردند.

جایزه رتبه اول بخش بازیگری مرد هم به بازیگر نمایش «انگشتری» سعید براتی از شهرستان خمینی شهر اهدا شد.

جایزه ویژه هیأت داوران در بخش بازیگری مرد هم به گروه بازیگران نمایش «ژنرال» از زاهدان اختصاص پیدا کرد.

در بخش طرح و ایده

با تقدیر از نویسندگان نمایش‌های «قاصدک» مارال ایزد بخش از استان بوشهر و نمایش «ژنرال خورشید» سعید خیرالله‌ی از استان ایلام ؛ جایزه رتبه سوم به نویسنده نمایش «نامه ای برای قاسم» حسام الدین ایرانمش از استان کرمان اهدا شد.

طراح و ایده پرداز نمایش «انگشتری» مصطفی جعفری خوزانی از شهرستان خمینی شهر جایزه رتبه دوم این بخش را به خود اختصاص داد.

جایزه رتبه برگزیده این بخش هم به طراح و ایده پرداز نمایش «ژنرال» سعید بادینی از استان زاهدان رسید.

در بخش کارگردانی

کارگردان نمایش «نامه ای برای قاسم» روح الله آریس از استان کرمان مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه رتبه سوم این بخش به کارگردان نمایش «انگشتری» نسا سلیمانی از شهرستان خمینی شهر و جایزه رتبه دوم به کارگردان نمایش «قاصدک» مارال ایزد بخش از استان بوشهر اهدا شد.

سعید بادینی کارگردان نمایش «ژنرال» از زاهدان جایزه کارگردان برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داد.

 

همچنین هیأت داوران سه نمایش «ژنرال»، «انگشتری» و «نامه ای برای حاج قاسم» را برای حضور در بخش «سرباز انقلاب» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد کرد




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران