در حال بارگذاری ...
توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد

آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد

به گزارش تئاتر کرمان، محمد رضا علیزاده ، با اعلام این خبر گفت: هیأت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (ح) ماده (۹۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ ، آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه را تصویب کرد.

علیزاده ادامه داد : بر اساس این آیین نامه، اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه ، صدا و سیما ، شامل شاغلین فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعم از تجربی یا دارای تحصیلات تخصصی مرتبط که تولیدکننده آثار و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بوده و درآمد اصلی خود را از طریق این فعالیت تأمین می‌کنند، می باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس بیکار شخصی که شغل خود را پس از حداقل یک سال پرداخت بیمه به صورت غیر ارادی از دست داده باشد اطلاق می شود و مقرری بیکاری مبلغی که به منظور جبران بخشی از درآمد دوره اشتغال در دوره ای که فرد شغل خود را از دست داده به وی تعلق می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود:به منظور پرداخت مقرری بیکاری به مشمولین این آیین نامه، ردیف اعتباری در لوایح بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما پیش بینی و متناسب با اعتبار تخصیص یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب افراد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

علیزاده تاکید کرد: شرط بهره مندی از مقرری بیکاری، حداقل داشتن یک سال سابقه پرداخت حق بیمه قبل از تاریخ درخواست در سامانه مقرری بیکاری موضوع بند (۵) ماده (۱۰) این آیین نامه می باشد.

وی در پایان یاداور شد: کمک های اعتباری دولت جهت تحقق اهداف این آیین نامه، هر سال ذیل برنامه های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی می شود




نظرات کاربران