در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان اعلام کرد

سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان از نهم تا دوازدهم آذرماه برگزار می شود

جشنواره امسال استان کرمان با شعار «تئاتر داستان همیشه جاری » و با توصیه مقامات بهداشتی استان کرمان به منظور جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا امسال نیز همچون دو سال گذشته به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، مهدی بذرافشان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان که جا دارد از  اعضای هیئت مدیره پیشین که در سنوات گذشته برای پویایی و رشد کمی و کیفی هنر تئاتر استان زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم، برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان در دستور کار قرار گرفت و در نشستی با حضور دکتر علی سلطانی رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاریخ برگزاری این جشنواره از نهم تا دوازدهم آذر اعلام شد. 
بذرافشان تصریح کرد: جشنواره امسال با شعار «تئاتر داستان همیشه جاری » و با توصیه مقامات بهداشتی استان کرمان به منظور جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا امسال نیز همچون دو سال گذشته به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد. 

رئیس هیئت مدیره انجمن نمایش استان کرمان اظهار کرد: هنرمندان عزیزی که موفق به اخذ مجوز شورای نظارت بر اجرای تئاتر شهرستان محل سکونت خود شدند می توانند با ارائه درخواست، حضور خود را در بخش مسابقه جشنواره امسال اعلام کنند. 
وی افزود: مرحله انتخاب آثار در جشنواره سی و سوم حذف تا همه تولیدات امکان حضور در جشنواره را داشته باشند. 
این هنرمند تئاتر در پایان اعلام کرد: تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر سلامت جامعه و استعلام از مراکز و مقامات ذیصلاح در حوزه بهداشت و درمان مراسم اختتامیه را در تاریخ دوازدهم آذر ماه در مرکز استان یا هر شهرستان متقاضی دیگر با حضور همه هنرمندان برگزار کنیم




مطالب مرتبط

نشست هم‌اندیشی تئاتر کودک و نوجوان در کرمان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی تئاتر کودک و نوجوان در کرمان برگزار شد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کرمان می‌گوید در تئاتر کودک آثاری با هدف تفریح صرف و یا آموزش مستقیم، تولید و اجرا می شود. اما نگاه تخصصی به تئاتر کودک بر اساس شناخت کودک و بستر جامعه دربسیاری از تولیدات نیست. به نظر می آید بسیاری از متون تولید شده نیازمند بازنویسی و مشاوره ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

نظرات کاربران