مهندس آینه بعد از مرگ دخترش به شدت عصبی شده است و زود جوش می اورد و در پی راه نجات پسرش توسط اسماعیل و دوستانش است ...
به گزارش تئاتر کرمان، نمایش «خفت» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم اسدی از دهم تا بیست هفتم آبانماه ۱۴۰۰ در تالار فردوسی به روی صحنه رفت
در این نمایش : مرتضی مطلق ،محسن شکریان شهربابکی ،ابراهیم اسدی زیدآبادی ،طاهره کربلای زاده ،عباس اسدی زیدآبادی ،کیمیا شول ،حسام نور مندی پور ،رسول اکبر پور ،محمد کریمی ،نیما جهانشاهی ،نجمه خضری نژاد ،رامین ستاری ،مبینا قاسمی نژاد و رها اسدی زیدآبادی بازی می کنند.
در خلاصه این نمایش آمده است که کاوه از تابلو هتل آویزان است او از مرگ خواهر خود افسرده و خشمگین است و مهندس آینه بعد از مرگ دخترش به شدت عصبی شده است و زود جوش میاورد و در پی راه نجات پسرش توسط اسماعیل و دوستانش است .
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد