جشنواره تئاتر استان کرمان از نهم تا دوازدهم آذر ماه به صورت غیر متمرکز و با حضور حداقلی تماشاگر اجرا خواهد شد
به گزارش تئاتر کرمان، دبیر تخصصی جشنواره تئاتر استانی کرمان در خصوص داوران این جشنواره تصریح کرد: آثار راه یافته به بخش رقابتی سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان توسط سه تن از کارشناسان تئاتر استان کرمان آقایان: مازیار رفعتی، بابک سعیدیان و احمد شهدادی مورد قضاوت و ارزیابی قرار خواهد گرفت تا در نهایت روز دوازدهم آذر ماه در مراسم اختتامیه این جشنواره که به میزبانی شهرستان سیرجان برگزار خواهد شد، یک اثر به جشنواره منطقهای تئاتر فجر اعزام گردد.
بذرافشان افزود:هشت گروه متقاضی شرکت در جشنواره از شهرهای کرمان،زرند،سیرجان،رفسنجان و شهربابک در این جشنواره آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت
مهدی بذرافشان گفت:جشنواره تئاتر استان کرمان از نهم تا دوازدهم آذر ماه به صورت غیر متمرکز و با حضور حداقلی تماشاگر در شهرستانهای خود اجرا خواهند شد و آثار اجرا شده در جشنواره به صورت آنلاین از طریق درگاههای انجمن به نشانی:اینستاگرام kermanthatre_anjoman@ و سایت آپارات به نشانی:
aparat/kermantheatre_anjoman/live
در اختیار علاقه مندان به تئاتر قرار خواهد گرفت و کلیه آثار جشنواره سی و سوم استان کرمان برای استفاده خانواده بزرگ تاتر استان بصورت زنده در سالن تاتر شهر کرمان پخش خواهد شد
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد