مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان برگزار شد
به گزارش تئاتر کرمان، مراسم پایانی با حضور مدیر کل ، معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، امام جمعه، فرماندار، معاون پشتیبانی مجتمع گل گهر، مسئولین شهرستان، جمعی از هنرمندان و اهالی نمایش استان کرمان جمعه دوازدهم آذرماه به میزبانی سیرجان برگزار شد.
محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم ، در سخنانی از روند ساخت پلاتوهای نمایش در شهرستانها ، نحوه داوری و انتخاب گروههای برگزیده جشنواره تئاتر سال جاری و حمایت از هنرمندان استان از طریق صندوق اعتباری هنر سخن گفت .
حجت الاسلام حسینی ، امام جمعه شهرستان سیرجان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم این هنر همواره هدفهایی را برگزیند که برای جامعه مفید باشد و در آموزش و فرهنگسازی جامعه نقش خود را ایفا کند.
در پایان این مراسم از هنرمندانی که بر اساس آرای هیات داوران جشنواره در بخشهای مختلف برگزیده شده بودند، تجلیل شد.
سی و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان با شعار «تئاتر؛ داستان همیشه جاری» و به منظور جلوگیری از همهگیری بیماری کرونا امسال نیز همچون دو سال گذشته به صورت غیر حضوری برگزار شد .
در این جشنواره که از سهشنبه نهم آدر ماه آغاز به کار کرده بود، هشت اثر از شهرستانهای کرمان، زرند، سیرجان، رفسنجان و شهربابک به مدت سه روز و به صورت غیر متمرکز رقابت کردند .
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد