در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور :

گردهمایی شوراهای نظارت بر نمایش استان کرمان برگزار شد

با حضور رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ،گردهمایی شوراهای نظارت بر نمایش استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، با حضور رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ،گردهمایی شوراهای نظارت بر نمایش استان کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به جهت حساسیت ویژه و نقش و جایگاه مهم  فرهنگ و هنر در جامعه، قانونگذار یکسری فعالیت ها و برنامه ها به شوراهای نظارت فرهنگ و هنر سپرده است که به عنوان جایگاه مشورتی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند و متخصصین ذیصلاحی هستند که رای آن ها قابل احترام و اجرا است.

 وی ادامه داد: هیات نظارت بر چاپ و کتاب، هیات صدور مجوز ساخت فیلم، هیات نظارت بر نمایش و... نشان دهنده جایگاه حساس حوزه فرهنگ و هنر است که باید بیش از پیش به آن توجه ویژه داشت و  به دیدگاه های متفاوتی که در هر موضوع وجود دارد ، شوراها باید فصل الخطاب تصمیم گیری فعالیت ها و رویدادهای آن حوزه باشند.

علیزاده با اشاره به سخن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «مرجعیت فرهنگی» تصریح کرد : این جلسه در راستای شفاف سازی موضوعات و دغدغه های هیات های نظارت بر نمایش استان است  و اقداماتی که در حوزه فرهنگی انجام می شود باید مرجعیت فرهنگی را  مد نظر قرار داد و  با ادارات و دستگاه ها تعامل داشته باشیم  و  با تشکیل جلسات منظم  و همراهی و تعامل بیشتر، رای هیات های نظارتی اجرایی شود.

فخر موسوی ، رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور نیز در این مراسم گفت: قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود و آئین نامه سال 1379 شورای عالی انقلاب فرهنگی معیار نظارتی است که انجام می شود.به هر حال باید دقت کرد که هیات های نظارتی رایشان چقدر مطابق با آئین نامه های بالا دستی است.

وی با تاکید بر صیانت و پشتیبانی از هنرمندان افزود : موارد 16 گانه ای است که مصادیقی برایش نوشته شده که باید به آن  توجه داشت، گاهی اوقات با یکسری سوء تفاهامات مواجه هستیم  که به این موضوع باید دقت کرد و با اعتماد و تعامل  دغدغه های هیات های نظارت مرتفع شود.

رئیس شورای نظارت بر نمایش کشور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی در کرمان تصریح کرد: با تعاملی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دستگاه ها دارد و اعتمادی که وجود دارد برگزاری این جشنواره  به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانگذاشته شده است.

وی به سوالات اعضاء شورای نظارت بر نمایش استان کرمان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی که از طریق مجازی  در این جلسه حضور داشتند پاسخ داد و بر این موضوع تاکید کرد، که هر استان  باید شورای نظارت داشته باشد  و دیددگاه ها استان به استان متفاوت است و بر رای هیات های نظارت بر نمایش هر استان باید اعتماد و احترام گذاشت.




مطالب مرتبط

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان معنوی است، خود را فدای یک ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران