در حال بارگذاری ...
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمان:

مجموعه نمایشنامه «من پسرتان هستم» در دسترس عموم قرار گرفت

بابک دقیقی گفت: این کتاب پاسخی است به خلا تولید نمایشنامه در استان کرمان است و حوزه هنری استان کرمان کسانی که بخواهند این نمایشنامه‌ها را اجرا کنند حمایت می کند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمان گفت: در سال‌های گذشته ایده‌ای داشتیم که در آن یک فرایند آموزشی – تولیدی، طراحی و هر دو بخش این فرایند را به‌صورت دقیق پیش ببریم؛ بر این اساس، کتاب «آن بیست‌وسه نفر» نوشته احمد یوسف زاده به‌عنوان محور فعالیت کارگاه قرار گرفت و پس از یک فرایند آموزشی هشت‌ماهه، خروجی آن هفت نمایشنامه شد اما به دلایلی تا مرحله چاپ کتاب پیش نرفت.

بابک دقیقی افزود: دور دوم کارگاه آموزشی تولیدی در سال نودونه با حضور فارس باقری یکی از اساتید حوزه نمایشنامه‌نویسی؛ به‌به شکل کامل‌تر و ویژه-ترنسبت به دوره اول و با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و بر محوریت مجموعه داستان «من قاتل پسرتان هستم» نوشته احمد دهقان برگزار شد.

وی تصریح کرد: دور دوم کارگاه نمایشنامه‌نویسی به دلیل محدودیت‌های کرونایی بیش ازآنچه که انتظار می¬رفت طول کشید بااین‌حال سه دوره کارگاه سه‌روزه در طی فواصل زمانی مختلف و جلسات هفتگی آنلاین را برگزار کردیم و درنهایت به یک خروجی مناسب و قابل‌تأمل پنج نمایشنامه رسیدیم و پس از یک دوره ویرایش، مجموعه نمایشنامه «من پسرتان هستم» با حمایت روابط عمومی مس سرچشمه به چاپ رسید.

 بابک دقیقی با اشاره به عدم انتشار مجموعه نمایشنامه از نویسندگان جوان در استان کرمان تصریح کرد: چاپ و انتشار کتاب «من پسرتان هستم» به چند دلیل ارزشمند است؛ اول اینکه این نمایشنامه‌ها در یک فرایند کارگاهی آموزشی تولیدشده‌اند، دوم اینکه اکثر کسانی که کار آن‌ها چاپ‌شده یا کار اول آن‌ها بوده است و یا نوقلم هستند و سوم این آثار در یک بستر اقتباس از مجموعه داستان «من قاتل پسرتان هستم» نوشته احمد دهقان آماده‌شده که تجربه‌ای خاص است.

دقیقی افزود: در استان کرمان و حتی در کل کشور در حوزه تولید نمایشنامه و تربیت نمایشنامه‌نویس مشکل داریم، این برنامه‌ها و کارگاه‌ها و چاپ کتاب‌ها واکنش و پاسخی است به این احساس نیاز و خلا بزرگ و بدون شک موفقیتش هم به تداوم آن است. هم حوزه هنری و هم سایر نهادهای فرهنگی باید در پر کردن این خلا تلاش کنند و به نمایشنامه‌های قابل قبولی برسیم.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کرمان اظهار کرد: دور سوم کارگاه آموزشی تولیدی نمایشنامه بر اساس زیست‌بوم استان و با نگاهی به تاریخ، آداب‌ورسوم و زیست اجتماعی مردم استان کرمان به‌زودی برگزار خواهد شد خواهد شد.

وی در پایان گفت: نمایشنامه شیفته اثر محسن مجیدی از مجموعه نمایشنامه «من پسرتان هستم» آماده برای اجراست و حوزه هنری استان کرمان از کسانی که بخواهند این نمایشنامه‌ها را اجرا کنند حمایت می‌کند.




نظرات کاربران