در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد:

ضرورت توجه به اصل هزینه در برگزاری جشنواره‌ها

رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان در دیدار با محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ارائه برنامه های کاری خود در دوره جدید انجمن هنرهای نمایشی، مشکلات و موانع فراروی تولیدات تئاتری استان و راه های شکوفایی بهتر این رشته هنری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تئاتر کرمان، در این دیدار محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: نمایش استان کرمان با حضور نیروهای شایسته و کار بلد خود باید به جایگاهی شایسته در سطح کشور دست یابد.

روحی افزود: برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف باید به اصل هزینه، فایده توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم تا از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: گفتگو و تبادل‌نظر که یکی از بخش‌های جدانشدنی تئاتر است برای رفع مشکلات و برآورده کردن خواسته‌های به‌حق خانواده تئاتر استان کرمان از اولویت‌های حوزه هنر استان قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست مهدی بذرافشان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با ارائه توضیحاتی در خصوص مشکلات ثبت موسسه هنرهای نمایشی استان از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با رایزنی، مشکلات حقوقی اساسنامه موردنظر اداره ثبت شرکت‌ها که به همت بازرس دوره فعلی انجمن شناسایی‌شده و به اطلاع اداره کل هنرهای نمایشی نیز رسیده مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: با رفع مشکلات اداری مالی انجمن که مانع بزرگی بر اجرای برنامه‌های انجمن بوده است، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در حوزه تولیدات نمایشی استان به لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

بذرافشان گفت: با همه مشکلات این انجمن با همت و توان هنرمندان استان موفق به برگزاری دو رویداد «جشنواره تئاتر استان» و جشنواره «سردار آسمانی» شد و دیدار با هنرمندان شهرهای: سیرجان، رفسنجان، زرند، کوهبنان و راور یکی دیگر از برنامه‌های این دوره انجمن بود که برای یافتن راهکارهای مناسب حل مشکلات و مسائل به وجود آمده بین مدیران بخش‌های مختلف شهرستان‌های مذکور و هنرمندان ازجمله: مشکلات واگذاری پلاتوهای احداثی و بررسی راه‌های احداث پلاتوهای جدید در دستور کار قرارگرفته است.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران