در حال بارگذاری ...

اولین مجمع عمومی انجمن هنرهای نمایشی کرمان برگزار شد

در این جلسه مباحثی پیرامون مسائل اساسنامه صورت گرفت. همچنین گزارش مالی پنج ماهه انجمن بررسی شد.

به گزارش تئاتر کرمان، در ابتدا بازرس مجمع طی گزارشی به بیان مشکلات اساسنامه پرداخت. بنا به گفته "میلاد مراد پور" انجمن هنرهای نمایشی ، طی جلسات متعدد با مقام های استانی وملی به بررسی تناقضهای موجود در اساسنامه پرداخته است.

جلسه با سخنان رئیس انجمن هنرهای نمایشی ادامه یافت. بنا به گفته "مهدی بذرافشان" بحث تغیروضعیت ساختارانجمن تقریبا دو سال  قبل مطرح شد.

انجمن وقت،  حدود 6 ماه قبل برگزاری انتخابات، مراتب اعتراض خود را به صورت مکتوب به انجمن نمایش ایران اعلام کرد.بیان این پاسخ از سوی انجمن نمایش ایران  که اساسنامه پیشنهادی، اساسنامه تیپ موسسات نیست، بحث را پایان داد.

وی افزود: در واقع انجمن نمایش ایران، اساسنامه مذکوررا اساس نامه ای ویژه معرفی کرد. که هدف اساسنامه ویژه استقلال بیشتر انجمن ها در مراکز استانها اعلام شد. بدین صورت که انجمن استان ها در جزییات زیر مجموعه انجمن نمایش ایران نباشند. بلکه انجمن نمایش ایران، در تهران نماینده استان ها برای دریافت بودجه از وزارت خانه باشد.

بذرافشان افزود: بنا بر اساسنامه ویژه انتخابات برگزار شد. در ادامه  با توجه به تناقص های موجود بین اساس نامه های موجود، نامه نگاریهایی با تهران انجام شد. هم اکنون، انجمن نمایش ایران، موافق اساس نامه موسسات چند منظوره است. اما وزارت خانه، با وضعیت هیات امنایی موافق است.

اوگفت: انجمن فعلی، در صورت تصویب وضعیت هیات امنایی، فعالیت خود را ادامه میدهد. اما موافق ادامه فعالیت مطابق اساسنامه موسسات چند منظوره نیست.

بذرافشان سپس با اشاره به برگزاری دو جشنواره استانی وملی پس از انجام انتخابات گفت. گزارش مالی جشنواره سردار آسمانی اکنون آماده نیست. چون هنوز 70 درصد هزینه ها پرداخت نشده است. وی گزارش مالی جشنواره استانی را بیان کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت :فارغ از اینکه انجمن هیات امنایی اداره شود یا هیات مدیره بر اساس اساسنامه، فارغ از چنین مواردی، باید پیگیر مسائل تئاتر استان باشیم. برای تغییر وضعیت رکود فعلی تولید تئاتر راهکار پیدا کنیم، جامعه تئاتر به همگرایی نیازمنداست، آسیب های ناشی از تعطیلی کرونا باید شناخته و ترمیم شود.

 وی افزود: ضمنا با توجه به فصل تابستان مسئله آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد.همچنین در شهرستان هایی که جریان تئاتررشد نداشته، باید مورد حمایت مرکز استان قرار بگیرند. در پایان قرار شد به محض رسیدن اساسنامه جدید یا پاسخ مکتوب انجمن، مجمع عمومی برگزار و نتایج به محضر نمایندگان مجمع عمومی اعلام شود، امیدوارم که تا  یک ماه  آینده قصه اساسنامه به سرانجامی برسد.لازم به ذکر است در این نشست آقایان منصور محمد حسنی، جلیل امیری، مهدی حشمتی، سجاد منصوری،  پوریا قلی پور، اشکان عاشوری و... به بیان نظرات خود پرداختند.




مطالب مرتبط

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

مصطفی درویش گوهری٭، تقریباً بیش از سه سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. جشنواره‌ای که مهم‌ترین محفل دانشجویان تئاتری برای نمایش و به آزمایش گذاشتن ایده‌ها و دیدگاهشان نسبت به ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!

محمد فتح نجات؛ علی نفیسی یکی از هنرمندان فعال و باسابقه تئاتر کرمان است. مردی که در چندین فیلم سینمایی و سریال مطرح کشوری، ایفای نقش کرده و بارها در کرمان روی صحنه رفته و کارنامه پروپیمانی دارد. از خصوصیات ...

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

نظرات کاربران