در حال بارگذاری ...

اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی ستاره‌های صحنه

تندیس ستاره طلایی پنجمین جشنواره بین المللی ستاره های صحنه به خانواده شهید هنرمند، رضا پاکزاد اهدا شد.

به گزارش تئاتر کرمان، اختتامیه این جشنواره با قرائت پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همراه بود که توسط رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان قرائت شد.

در بخشی از آیین پایانی، به پاس رشادت ها تندیس ستاره طلایی به خانواده شهید هنرمند "رضا پاکزاد" تقدیم شد. همچنین در بخش ویژه شهید سلیمانی مجریان صحنه محسن صفری از خوزستان، مصطفی حجتی از کرمان و مژده مهدویان از سمنان رتبه های اول تا سوّم را از آن خود کردند که از آنان تجلیل به عمل آمد.

از فینالیست های راه یافته به بخش تقلید صدا در بخش مردمی از حدیث اسماعیلی از استان کرمان تجلیل شد و نیز محمد چمنی از خراسان شمالی رتبه سوّم و میلاد محمدی از استان مرکزی رتبه دوّم را به دست آوردند؛ دیپلم افتخار نیز به علاوه تندیس جشنواره در این بخش به رتبه نخست یعنی علی طیبی از استان فارس اعطا شد.

در بخش خوانندگان صحنه نیز در رقابت مردمی، رامین کریمی از استان کرمان معرفی شد؛ همچنین مقام دوم به علی منوچهری نیا از استان گلستان و مقام سوم این بخش هم به طور مشترک به احسان مرادی از استان خراسان شمالی و مهران جعفرپور از استان اصفهان رسید؛ دیپلم افتخار و تندیس طلایی جشنواره هم در این بخش به سید رسول رضوی از استان فارس اهدا شد.

این جشنواره در بخش مجریان صحنه هم فینالیست های خود را شناخت و رتبه سوّم به طور مشترک به محسن کاهنی از خراسان جنوبی و احمدرضا جهانی از استان مازندران رسید؛ ضمن اینکه آرش رضوانی از استان تهران رتبه دوّم را از آن خود کرد و دیپلم افتخار به اضافه تندیس طلایی جشنواره هم به رتبه نخست مجریان مهرنوش ایران خواه از استان هرمزگان اعطا شد.

این جشنواره در بخش استندآپ کمدی هم برگزیدگان خود را معرفی کرد که در ابتدا هیات داوران امیرعلی عسکریان از استان تهران را به دلیل خلاقیت در شیوه اجرا انتخاب کردند همچنین در بخش مردمی افشین ثریا از استان آذربایجان معرفی شد؛ محمدحسین صفری از استان خراسان رضوی نیز رتبه سوّم را کسب کرد.

در ادامه این بخش مهرداد جوانمردی از استان تهران رتبه دوّم را کسب کرد و نیز ابوالفضل عابدخانی از استان مرکزی نیز حائز رتبه اوّل، دیپلم افتخار و تندیس طلایی جشنواره شد.

به گزارش تئاتر کرمان، لوح تقدیر جشنواره به پاس تلاش و ممارست در فراگیری و اشاعه زبان فارسی به 14شرکت کننده از  14 کشور  یمن، هند، عراق، مراکش، ساحل عاج، افغانستان، قرقیزستان، لبنان، پاکستان، فلسطین، سوریه، ترکیه، بنگلادش و نیجریه اهدا شد. لازم به ذکر است که جشنواره مورد توجه شخصیت ها و رسانه های متعدد قرار گرفت. همانطور که ذکر شد قرائت پیام رسمی وزیر خطاب به جشنواره، پیام های مقامات ارشد استانی. مصاحبه در پخش زنده شبکه جهانی العالم با صمد قربان نژاد دبیر و طراح جشنواره، گزارش ویژه شبکه  "پرس تی وی"  و  گفتگو با برگزیدگان جشنواره، پیام  تصویری عادل فردوسی پور مجری برجسته رفسنجانی  که از درخشش جوانان در عرصه های مختلف ابراز خشنودی و امیدواری کرد.

همچنین رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان  در پیامی  به تحسین و تشکر از بانیان و ایده پردازان این رویداد پرداخت.

در پیام مهدی بذرافشان آمده است: از جمعیت عظیم هنرمندان یک جامعه آنها که برای نشاندن لبخند و تبسمی عمیق تلاش میکنند، قطعا در ابتدای مسیر می آموزند که اندوه و غم و کاستی های خویش و پیرامون خود را در بطن شادمانی پنهان کنند،از خود گذر کرده وبرای شادمانی جمع ، برای جهانی آسوده تر، برای آینده ایی روشنتر بر صحنه آمده و تلاش کنند جهان بی ستارگان صحنه و کمدین های عاشق جهانی سخت و زمخت خواهد بود. برای جمع عظیم هنرمندانی که در جشنواره ستاره های صحنه گردامده اند، برای بانیان و ایده پردازان این رویداد درود میفرستم، و برای این رویداد مهم آینده ایی سپید، پایداری عقیده و توسعه اندیشه آرزومندم. در پایان شایان ذکر است که بنا به گفته صمد قربان نژاد دبیر و طراح این جشنواره  در این  دوره  ۶۷ شرکت کننده از ۳۱ استان ایران و نیز ۱۴ شرکت کننده از ۱۴ کشور جهان حضور داشته و در چهار بخش به رقابت و تبادل اندیشه و فرهنگ  پرداختند. به باور قربان نژاد بهترین دستاورد این جشنواره پیدا کردن دوستانی از جنس علم، فرهنگ و هنر است.

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

نگاهی به اجرای «سایکوسیس»

مصطفی درویش گوهری٭، تقریباً بیش از سه سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. جشنواره‌ای که مهم‌ترین محفل دانشجویان تئاتری برای نمایش و به آزمایش گذاشتن ایده‌ها و دیدگاهشان نسبت به ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه»

آنتیگونه بدون لکنت!

محمد فتح نجات؛ علی نفیسی یکی از هنرمندان فعال و باسابقه تئاتر کرمان است. مردی که در چندین فیلم سینمایی و سریال مطرح کشوری، ایفای نقش کرده و بارها در کرمان روی صحنه رفته و کارنامه پروپیمانی دارد. از خصوصیات ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران