در حال بارگذاری ...

برگزاری اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، مضامین پیشنهادی جشنواره باید به صورتی در فراخوان ارائه شوند که امکان فهم و بکارگیری در تولیدات امسال وجود داشته باشد. محورها باید مصداقی باشند و از طرح مسایل کلی پرهیز شود. در جشنواره سی و چهارم باید برای مضامین مورد تاکید مانند:آسیب های اجتماعی، دفاع مقدس، محور مقاومت و تقابل شرق و غرب مشوق هایی دیده شود تا هنرمندان استان با انگیزه بیشتری به تولید اثر برای جشنواره بپردازند.

اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان با حضور"محسن روحی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، "مهدی بذرافشان" رئیس انجمن نمایش، "مهدی ثانی" و" حمید غیاث" دو پیشکسوت تئاتر استان، "وحید محمدی" معاون هنری، سینمایی و "علی سلطانی" رئیس اداره امور هنری برگزار شد.

در این جلسه "مهدی ثانی" نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر گفت: پرداختن به مفاهیم خاص نیازمند اگاهی رسانی به جامعه هنری است، تا هنرمندان نسبت به زوایای مختلف این مسایل آگاه شوند و ارتباط درونی برقرار کرده و سپس به تولید اثر بپردازند. تولید اثر با مفاهیم خاص نیازمند صرف زمان و اجرای برنامه های جانبی، توانمندسازی و آگاهی بخشی است.

"حمید غیاث" نیز با انتقاد به بعد رقابتی جشنواره گفت: جشنواره اگر با نگاه آموزشی و انتقال تجربه برگزار نشود و بعد رقابتی پر رنگ باشد، زمینه ایجاد اختلاف در جامعه تئاتر را فراهم می کند. در جشنواره های گذشته داوری های  سلیقه ای به جریان عمومی تئاتر اسیب وارد کرده که پیشنهاد می کنم در این زمینه دبیر جشنواره حساسیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش تئاتر کرمان، "وحید محمدی" نیز با ارائه گزارشی از سابقه و جایگاه جشنواره استانی در جامعه تئاتر استان و نقشی که می تواند در انسجام بخشی در جامعه هنری ایفا کند صحبت کرد. در ادامه "علی سلطانی" راجع به ساختار ابلاغی جشنواره و اهداف مرکز هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره های استانی توضیحاتی ارائه کرد. لازم به ذکر است که در این جلسه "مهدی بذرافشان" به عنوان دبیر تخصصی جشنواره امسال انتخاب و مقرر شد در مدت یک هفته با توجه به برایند مباحث جلسه فراخوان جشنواره را تنظیم و منتشر کند.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

نظرات کاربران