در حال بارگذاری ...

برگزاری اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، مضامین پیشنهادی جشنواره باید به صورتی در فراخوان ارائه شوند که امکان فهم و بکارگیری در تولیدات امسال وجود داشته باشد. محورها باید مصداقی باشند و از طرح مسایل کلی پرهیز شود. در جشنواره سی و چهارم باید برای مضامین مورد تاکید مانند:آسیب های اجتماعی، دفاع مقدس، محور مقاومت و تقابل شرق و غرب مشوق هایی دیده شود تا هنرمندان استان با انگیزه بیشتری به تولید اثر برای جشنواره بپردازند.

اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان با حضور"محسن روحی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، "مهدی بذرافشان" رئیس انجمن نمایش، "مهدی ثانی" و" حمید غیاث" دو پیشکسوت تئاتر استان، "وحید محمدی" معاون هنری، سینمایی و "علی سلطانی" رئیس اداره امور هنری برگزار شد.

در این جلسه "مهدی ثانی" نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر گفت: پرداختن به مفاهیم خاص نیازمند اگاهی رسانی به جامعه هنری است، تا هنرمندان نسبت به زوایای مختلف این مسایل آگاه شوند و ارتباط درونی برقرار کرده و سپس به تولید اثر بپردازند. تولید اثر با مفاهیم خاص نیازمند صرف زمان و اجرای برنامه های جانبی، توانمندسازی و آگاهی بخشی است.

"حمید غیاث" نیز با انتقاد به بعد رقابتی جشنواره گفت: جشنواره اگر با نگاه آموزشی و انتقال تجربه برگزار نشود و بعد رقابتی پر رنگ باشد، زمینه ایجاد اختلاف در جامعه تئاتر را فراهم می کند. در جشنواره های گذشته داوری های  سلیقه ای به جریان عمومی تئاتر اسیب وارد کرده که پیشنهاد می کنم در این زمینه دبیر جشنواره حساسیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش تئاتر کرمان، "وحید محمدی" نیز با ارائه گزارشی از سابقه و جایگاه جشنواره استانی در جامعه تئاتر استان و نقشی که می تواند در انسجام بخشی در جامعه هنری ایفا کند صحبت کرد. در ادامه "علی سلطانی" راجع به ساختار ابلاغی جشنواره و اهداف مرکز هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره های استانی توضیحاتی ارائه کرد. لازم به ذکر است که در این جلسه "مهدی بذرافشان" به عنوان دبیر تخصصی جشنواره امسال انتخاب و مقرر شد در مدت یک هفته با توجه به برایند مباحث جلسه فراخوان جشنواره را تنظیم و منتشر کند.




مطالب مرتبط

یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن
یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن

آرش اخلاقی٭، بخش اول: " همزیستی"_ در کتاب "ضرورت تئاتر: هنر تماشا و تماشایی شدن" نوشته پاول وودراف؛ نویسنده تئاتر را برای تماشاگر، هنر پیدا کردن ارزشِ کنشِ انسانی در زمان مشخص و ...

|

«هم نشینی باهملت» در فرایند بداهه سازی

«هم نشینی باهملت» در فرایند بداهه سازی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، روز دوشنبه 24 اردیبهشت کارگاهی تحت عنوان هم نشینی با هملت در فرایند بداهه سازی توسط انجمن علمی بازیگری کارگردانی با همکاری کانون هنرهای نمایشی دانشگاه باهنرکرمان در سالن سوم ...

|

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی بر تازه ترین اثر محمدکاظم دامغانی

«طیفون» به پا خواهد شد...
یادداشتی بر تازه ترین اثر محمدکاظم دامغانی

«طیفون» به پا خواهد شد...

علی کاظمی٭، نمایش «طیفون» به طراحی و کارگردانی محمدکاظم دامغانی که این روزها در سالن تئاتر شهر کرمان در حال اجراست، یک نمونه موفق از یک اجرای پست مدرن است.محمدکاظم دامغانی کارگردانی است که می ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

نظرات کاربران