در حال بارگذاری ...
مدیر آموزشگاه شهرزاد رفسنجان :

باید به دنیای نوجوان وارد شویم

"فاطمه حسینی عصار" با ارائه کارهای متعدد در دوران پسا کرونا جزو فعالین این روزهای تئاتر است. راجع به اجراهای اخیر و...با او به گفتگو نشستیم.

با اینکه فارغ التحصیل رشته حسابداری ست اما در 14 سال اخیر بطور مداوم در عرصه تئاتر فعالیت دارد. هر چند ورود او به تئاتر به صورت تجربی بود، ولی از محضر اساتید متعددی در تهران، کرمان، سیرجان و رفسنجان استفاده کرده است. او می گوید همیشه خود را هنرجوی تئاتر می داند و اموزش می بیند. کارهایش اغلب برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

راجع به کار با گروه سنی نوجوان گفت: این گروه بین کودکان و جوانان قرار گرفتند و کمتر شناخته شده است، ارتباط با نوجوانان لذت بخش هست البته اگر بتوانیم انها را درک کنیم . متاسفانه ما نتوانستیم به دنیای نوجوان وارد شویم چون شناخت کمتری از آن‌ها داریم ، راجع به کودکان هم همینطور، اما کودکان کمی بیشتراز نوجوانان مورد توجه هستند. کار با نوجوان را دوست دارم و تا جایی که بتوانم به عنوان تسهیلگر یاری رسان انها هستم. تئاتر درزمینه شخصیت شناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی و درمان... یاریگر بزرگیست. این کارگردان که اخیرا نمایش "بستور" را به روی صحنه برد،  راجع به استفاده از ادبیات کهن ایرانی در آثارش می گوید: ادبیات ما منبع غنی برای آموزش است که متاسفانه به زبان امروز بیان نمی شود و کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

او راجع به حمایت مسئولین از تئاتر گفت: کودک و نوجوان ما سرمایه واقعی جامعه هستند. هدف من تربیت و مراقبت از روح و روان اینهاست. دستیابی به چنین اهدافی قطعا به حمایت و همکاری مسئولین نیازمند است. ما نیاز به اموز ش داریم، آموزش مستلزم هزینه است.

وی افزود: به تنهایی امکان کار بنیادی و مداوم نیست، نیازمند آموزش اصولی هستیم. دوستان زیادی مایل به فعالیت در زمینه تئاتر کودک و نوجوان هستند. از مسئولین انتظار حمایت داریم. منظور از حمایت صرفا دریافت پول نیست، بلکه دعوت از اساتید یا برگزاری دوره ها آموزشی و.. چنین حمایت هایی بسیار نیاز است. بنده برای آموزش شخصا در دوره های تهران و.. شرکت می کنم. اما علاقمندان بسیاری هستند که چنین امکانی ندارند.




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران