معرفی نمایشهای راهیافته به جشنواره تئاتر جنوب کرمان
هیئت انتخاب آثار سیزدهمین جشنواره تئاتر جنوب کرمان، چهار نمایش را برای اجرا در این رویداد هنری، پذیرفت.
به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در جنوب کرمان، با اعلام آراء هیئت انتخاب آثار سیزدهمین جشنواره تئاتر جنوب کرمان، متشکل از ابراهیم عادلی، محمد اماندادی و علی ببربیان، آثار راهیافته به این دوره از جشنواره معرفی شدند.
اسامی نمایشهای راهیافته به جشنواره، به شرح زیر است:
«ناخدا عبدو» به نویسندگی و کارگردانی محمد اصغری از فاریاب
«سگکشی روی خط مرزی» به نویسندگی هانیه رئیسی و روح الله اسکندری و کارگردانی مرضیه چمک از قلعه گنج
«کشتی حیوانات» به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی مشترک بهنام مقبلی و احسان بحرینی از جیرفت
«آن نیم روز طولانی زهرا»، نوشته لیلا میرزایی و کارِ ام البنین پور ریگی محمدی از قلعه گنج
سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر استان جنوب کرمان به دبیری مهرداد بهزادی، از ۹ آذر، به مدت دو روز در جیرفت برگزار خواهد شد.
علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.
نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.
شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.
اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن.
نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...
شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!»
خانوادهای که از نسل اولش تنها خاطرهای موجود ...
محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است.
طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالیست به جز دو مورد ثابت تا ...
مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیستها و پس از ...
شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد