در حال بارگذاری ...

معرفی داوران سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان

جلیل رفیعی، محسن ایرانمش و فرهاد باغیینی‌پور، به عنوان هیئت داوران سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، هیئت داوران سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر این استان که از امروز (شنبه 12 آذر) آغاز شده است، معرفی شد. 

بر این اساس، جلیل رفیعی، محسن ایرانمش و فرهاد باغیینی‌پور، نمایش‌های این جشنواره در شهرستان‌های کرمان، زرند، رفسنجان و سیرجان را داوری خواهند کرد.

جلیل رفیعی، نویسنده و کارگردان، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. او در چند آموزشگاه آزاد، مدرس تئاتر است. رفیعی پیش از این کارشناس رسمی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناس تئاتر استان یزد، مسئول امور هنری شهرستان یزد، مسئول امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد استان یزد بوده است.

محسن ایرانمنش، بازیگر و نویسنده، بازی در نمایش‌های «در انتظار گودو»، «دغدغه‌های بی پایان انیس» و ...، نویسندگی چندین نمایشنامه‌ از جمله «کوپه درجه۲» و کارگردانی نمایش‌هایی چون «باغ آل بالو (باغ آلبالو) و «مرد مرده» (جان گابریل بورکمن) را در کارنامه دارد. او همچنین عضو شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر کرمان و داور و عضو هیئت انتخاب چندین جشنواره تئاتر بوده است.

فرهاد باغینی‌پور، کارگردان و بازیگر، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه هنر تهران است. وی سابقه تدریس تئاتر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی فرهنگ و هنر استان کرمان، هنرستان هنرهای زیبا کرمان، آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و تئاتری کرمان را در کارنامه دارد.




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران