در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان

علی صادقی زاده: جامعه امروز بیشتراز هر زمان دیگری نیازمند تئاتر است

علی صادقی زاده بر این باور است که تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان.....این جمله را بارها و بارها شنیده ایم ..اما سوال اینجاست چقدر این جمله را باور داریم؟ ..

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان از شنبه 12 تا سه شنبه 15 آذرماه در حال برگزاریست. روز شنبه از ساعت 10 تا  11:30 نمایش «ساختمان رز»  به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی زاده  در تئاتر شهر کرمان اجرا شد.

کارگردان اثر راجع به  داستان نمایش می گوید: «رضا جوانی ۳۵ ساله به دلیل اشتباهی با همسرش دچار مشکل شده است ...او این مساله را از خانواده خود پنهان می کند. اما این پنهان کاری برای او و خانواده مسائل جدیدی رقم می زند.»

صادقی زاده اضافه کرد: «ضمنا حین تمرین و با تغیراتی که در شکل و فرم کار به وجود امد اسم این نمایش از فراموشی به ساختمان رز تغییر پیدا کرد.»

وی راجع به اهمیت تئاتر گفت: «تئاتر یک ضرورت است چیزی شبیه نان.....این جمله را بارها و بارها شنیده ایم ..اما سوال اینجاست چقدر این جمله را باور داریم؟ .. به نظر من جامعه امروز با این همه اتفاقات و مشکلات، بیشتر از هر زمانی نیازمند تئاتر است. اما تئاتری که از درون همین جامعه باشد و از مشکلات همین جامعه بگوید. این وظیفه تئاتر است که تماشاچی خود را در فکر فرو برده و او را وادار به تفکر و اندیشه کند.اثر بدون دغدغه ضرورت نیست.»

صادقی زاده عوامل نمایش «ساختمان رز» را به این شرح معرفی کرد :«انتخاب موسیقی: رسول کریمی وشیما پورازاده، منشی صحنه: مینو نخعی. نور:علیرضا نجیب زاده، گریم :محمد رضا علینقی زاده، اجرای دکور:عماد ایرانمنش وعلیرضا طاهرنژاد، بازیگران: سجاد خان بابا، علی صادقی زاده، زهرا مهرابی، آرزو جعفری،بهناز نمازیان، محمد امین صادقی زاده واسرا قوام آبادی.»

 




مطالب مرتبط

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

نظرات کاربران