در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان

پدرام شیخ مظفری: مسئله تئاتر به تصویر کشیدن رویدادها و نسبتش با انسان است

پدرام شیخ مظفری معتقد است: قضاوت مسئله تئاتر نبوده بلکه به تصویر کشیدن رویدادها و نسبتش با انسان‌ها مسئله همیشگی تئاتر است


به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان از شنبه 12 تا سه شنبه 15 آذرماه در حال برگزاریست. روز شنبه از ساعت15 تا 17 نمایش "شیفته"  در تئاتر شهر کرمان اجرا شد

پدرام شیخ مظفری کارگردان نمایش «شیفته» درباره داستان این اثر گفت: « شیفته برای درددل، جنازه نامزد شهیدش را پای درخت می آورد که ناگهان متوجه اشتباهی می شود و داستان شکل می‌گیرد.»

او با اشاره به این موضوع که در چند سال اخیر  تئاتر کرمان با شتابزدگی در تولید آثار مواجه شده است ادامه داد: «عجله در بازیگر ی، کارگردانی و نمایشنامه نویسی.... کاهش کیفیت آثار تولیدی را در پی داشت. حتی اخیرا شاهدیم این شتابزدگی سبب قضاوت‌های اشتباه دوستان تئاتری نسبت به یکدیگر است.»

مظفری ادامه داد: «اگر چه قضاوت مسئله تئاتر نبوده بلکه به تصویر کشیدن رویدادها و نسبتش با انسان‌ها مسئله همیشگی تئاتر است.»

پدرام شیخ مظفری عوامل نمایش «شیفته» را به این شرح معرفی کرد: «نویسنده : محسن مجیدی، دستیار کارگردان : مهدی خسروی، موسیقی : مهدی فردوسی، طراح صحنه:: پدرام شیخ مظفری، مدیر صحنه: سجاد خان بابا، بازیگران : سحر سالاری، دانیال ایرانپور . این نمایش تولید واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان است.»




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران