در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان حاضر درسی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان

ابراهیم لشکری: تئاتر مظهر همبستگی و همدلی است

به باورابراهیم لشکری روند تمرین تا اجرای تئاتر مظهر همبستگی و همدلی و الگوی مناسبی برای تعامل اجتماعی است و تئاتر لذت با هم بودن را به همشهریان هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان از شنبه 12 تا سه شنبه 15 آذرماه برگزار شد . روز یکشنبه از ساعت 13 تا  14 نمایش «دنیای زیبا»  به نویسندگی آرش عباسی ،کیومرث مرادی  و کارگردانی ابراهیم لشکری در تماشا خانه زرند اجرا شد.

کارگردان این اثر درباره داستان این نمایش گفت: «نمایش دنیای زیبا ، روایتگر قصه زندگی  سخت سه زن در سه نقطه از دنیا است. زن عرب ، ایرانی و افغان از جبر زمانه و ایستادگی و از خود گذشتگی و شجاعت زنان سخن می گویند. مادران  با وجود مشقت‌های بسیار ، دنیا را می‌سازند و عشق و محبت و مهربانی را به دنیای بی رحم هدیه می‌دهند.»

لشکری افزود: «روند تمرین تا اجرای تئاتر مظهر همبستگی و همدلی و الگوی مناسبی برای تعامل اجتماعی است. تئاتر لذت با هم بودن را به همشهریان هدیه می دهد. زنده بودن و بی واسطگی تئاتر اجازه تجربه دنیای فرد دیگر را به ما می دهد.آنگاه به صورت حسی و عقلی درباره آن فکر می کنیم و می آموزیم.»

این کارگردان ادامه داد: « تئاتر آیینه تمام نمای زندگی انسان،  همیشه موظف بوده، در مقام راهنما و روشنگر، از درد و رنج های تحمیل شده به بشر سخن بگوید.»

ابراهیم لشکری در پایان به معرفی همکاران خود در این اثر پرداخت: «گروه موسیقی ،خواننده : محمد ایزدی، سنتور : کاوه یزدانی، دف : پریسا آشتیانی، سه تار : ابراهیم لشکری، شاعر : محمدصادق امیری فر، طراح نور : ابراهیم لشکری، اجرای نور : فاطمه کارگر، افکت : امیرسالار اسلامی، طراحی دکور : ابراهیم لشکری، گریم : محبوبه منوچهری، تیزر : محسن عربپور، عکاس : ملیحه شکیبی، طراح پوستر : احمد رشیدی. بازیگران آزاده اسماعیلی . فاطمه عباسپور . هانیه قائم پناه ، گروه نمایش آرش شهرستان زرندـ»

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «سایلنت هملت، سایلنت»

یادداشتی بر نمایش «سایلنت هملت، سایلنت»

فایضه پاک طینت٭، نمایش با یک رستاخیز و حضور مرگ آغاز می شود، که نشان دهنده ی نگاه فلسفی مولف اثر به مرگ می باشد. در واقع کارگردان با پرداختن به موتیف "بودن یا نبودن" نگاه خود را نسبت به نیستی ارایه می ...

|

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نظرات کاربران