در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان حاضر درسی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان

ابراهیم لشکری: تئاتر مظهر همبستگی و همدلی است

به باورابراهیم لشکری روند تمرین تا اجرای تئاتر مظهر همبستگی و همدلی و الگوی مناسبی برای تعامل اجتماعی است و تئاتر لذت با هم بودن را به همشهریان هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان از شنبه 12 تا سه شنبه 15 آذرماه برگزار شد . روز یکشنبه از ساعت 13 تا  14 نمایش «دنیای زیبا»  به نویسندگی آرش عباسی ،کیومرث مرادی  و کارگردانی ابراهیم لشکری در تماشا خانه زرند اجرا شد.

کارگردان این اثر درباره داستان این نمایش گفت: «نمایش دنیای زیبا ، روایتگر قصه زندگی  سخت سه زن در سه نقطه از دنیا است. زن عرب ، ایرانی و افغان از جبر زمانه و ایستادگی و از خود گذشتگی و شجاعت زنان سخن می گویند. مادران  با وجود مشقت‌های بسیار ، دنیا را می‌سازند و عشق و محبت و مهربانی را به دنیای بی رحم هدیه می‌دهند.»

لشکری افزود: «روند تمرین تا اجرای تئاتر مظهر همبستگی و همدلی و الگوی مناسبی برای تعامل اجتماعی است. تئاتر لذت با هم بودن را به همشهریان هدیه می دهد. زنده بودن و بی واسطگی تئاتر اجازه تجربه دنیای فرد دیگر را به ما می دهد.آنگاه به صورت حسی و عقلی درباره آن فکر می کنیم و می آموزیم.»

این کارگردان ادامه داد: « تئاتر آیینه تمام نمای زندگی انسان،  همیشه موظف بوده، در مقام راهنما و روشنگر، از درد و رنج های تحمیل شده به بشر سخن بگوید.»

ابراهیم لشکری در پایان به معرفی همکاران خود در این اثر پرداخت: «گروه موسیقی ،خواننده : محمد ایزدی، سنتور : کاوه یزدانی، دف : پریسا آشتیانی، سه تار : ابراهیم لشکری، شاعر : محمدصادق امیری فر، طراح نور : ابراهیم لشکری، اجرای نور : فاطمه کارگر، افکت : امیرسالار اسلامی، طراحی دکور : ابراهیم لشکری، گریم : محبوبه منوچهری، تیزر : محسن عربپور، عکاس : ملیحه شکیبی، طراح پوستر : احمد رشیدی. بازیگران آزاده اسماعیلی . فاطمه عباسپور . هانیه قائم پناه ، گروه نمایش آرش شهرستان زرندـ»

 




مطالب مرتبط

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان

در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده می‌شد. امین شجاعی کارگردان این نمایش است.

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

نظرات کاربران