در حال بارگذاری ...
در جوار مزار مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی :

چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در کرمان آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون امروز ۱۴ دی‌ماه در جوار مزار مطهر شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، بیان کرد: شخصیت شهید سلیمانی برای همه به ویژه برای اهالی فرهنگ و هنر به قدری جذاب است که همه هنرمندان دوست دارند برای این شخصیت جهانی اثر هنری تولید و مکتب شهید سلیمانی را در قالب هنر معرفی کنند. روحی میزبانی از هنرمندان کشور در جشنواره سردار آسمانی در کرمان را افتخار دانست و گفت: امیدواریم سال به سال بر کیفیت و کمیت آثار تولیدی این جشنواره افزوده شود.        

محمدمهدی کاظم تبار دبیر جشنواره نیز دراین مراسم گفت: فراخوان این دوره جشنواره آذرماه امسال منتشر شد و بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه رسید. وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۳۰ اثر از ۲۳ شهرستان کشور انتخاب شد که در واقع این شهرها میزبان جشنواره تئاتر سردار آسمانی خواهند بود. کاظم تبار وجه تمایز این دوره از جشنواره را گستردگی آن در سراسر کشور  دانست و بیان کرد: چهارمین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی، زنگ اعلامی برای بین المللی کردن آن است. وی اظهار کرد: امسال جشنواره در هرات افغانستان برگزار شد و امیدواریم در دوره های بعد با حضور نمایش های گسترده تر در کشورهای جهان اسلام این موضوع را بسط بدهیم. دبیر چهارمین جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: هنرمندان با برافراشتن پرچم جشنواره، مُهر تاییدی بر امنیت و آرامش کشور زدند و ثابت کردند پای اعتقادات خود ایستاده‌اند. وی افزود: هنرمندان این جشنواره غم وطن دارند و امروز اعلام می کنیم پای انقلاب و ایران هستیم و ما ملت مسیر مجاهد راه حق، شهید سلیمانی را با افتخار ادامه می دهیم.

 




مطالب مرتبط

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نظرات کاربران