در حال بارگذاری ...

یادداشت‌های یک بازیگر

سید بهزاد تاج الدینی، هر شب بعد از تموم شدن نمایش با حس و حالی دوگانه به سوی خونه قدم می زنم... از یک طرف حسابی خوشحالم که بعد از گذشت چند سال از خاموش بودن چراغ تئاتر این شهر به دلایل مختلف که مهم ترین آنها ویروس کرونا بود، حالا این چراغ روشن شده و مهم تر اینکه اجراهای عمومی تاکسیدرمی با استقبال کم نظیر مردم نجیب و هنردوست کرمانی روبرو شده و از سوی دیگر غمی کهنه گریبانم رو سفت میچسبه که ما، منظورم جمع هنرمندان این جغرافیای پهناور و تب دار، و همین طور مسئولین فرهنگی و هنری این استان در مقابل این همه شور و مهربانی برای این مردم نجیب و کم توقع چه کرده ایم؟!

نمایش تاکسیدرمی که این روزها برصحنه سالن تئاتر شهر کرمان در حال اجراست، نگاهیست متفاوت به مقوله جنگ و آسیب ها و پیامدهای آن، نگاهی آمیخته با اشک و لبخند. درست چیزی شبیه به خود زندگی، تلفیقی ازخنده و گریه. نمایشی که 80 دقیقه تماشاچی را با خود همراه می کند. این نمایشنامه را رسول صلح جو نویسنده خوزستانی به رشته تحریر درآورده و مهدی حشمتی کارگردان جوان و خلاق کرمانی، با همراهی جمعی از بهترین های دنیای بازیگری در کرمان( البته به غیر من) به روی صحنه برده است.

در ضمن بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که تاکسیدرمی، قبل از اجراهای عمومی اش در چند جشنواره استانی، منطقه ای، بین المللی فجر در شیراز و جشنواره ملی خندستان در اصفهان هم اجرا شد و بازی بازیگران در تمام این جشنواره ها به عنوان یک کار ارزشمند دیده شد و بازی بازیگران در تمام این جشنواره ها مورد تعریف و ستایش قرار گرفت و با دست پراز این جشنواره ها به کرمان برگشت و در این شب ها اجرا می شود ... باید به یاد داشته باشیم که شادی حق مسلم مردم است و در این مسیر، هر کس، در هر جایگاهی موظف است که تمام توان خود را بگذارد.

منبع: روزنه کرمان




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

نظرات کاربران