در حال بارگذاری ...

رونق تابستانه تئاتر

علیرضا سهرابی، آنچــه کــه ُهــرم گــرم تابســتان را بیشــتر می‌کنــد تابــش دســت و دلبازانـه‌ی خورشـید نیسـت و یـا قرارگرفتـن کرمان در منطقـه‌ی کویری کـه سـادگی و بـی آلایشی مردمان‌ خونگـرم ایـن خطـه‌ی گرمسـیری را زبـان‌زد خـاص و عـام می‌کنـد؛ بلکـه وجـود هنرمندانی‌سـت کـه با هنر وجـودی خـود دل‌هـای آدم هایـی کـه چشم شـان منتظـر یـک رویـداد شـور انگیـز اسـت تـا برای لحظه ای آشـفتگی خیالشـان را تسـلی بخشـد و در آن لحظــه خود را در موقعیتــی بگذارنــد کــه جــدا شــوند از روزمرگی‌هـا و َمشـغله‌های ذهنـی.

از بهـار پرشـور تئاتـر‌ی کرمـان کـه گذر کردیـم، بـه تابسـتانی‌ پـر هیاهـو رسـیدیم کـه هنرمنـدان تئاتـری قابلیت شـان را دوچنـدان بـه رخ کشـیدند. از تئاتــر فیزیــکال چــه کســی مســیح را کشــت؟ پوریــا قلــی پــور کــه ســبک اجرایــی نوینــی بــرای کرمانی‌هــا بــه حســاب آمــد و هنــر وافــر ایـن هنرمنـد کرمانـی گرفتـه تـا تئاتـر رئال علـی صادقـی زاده که بـه نام سـاختمان رز معـرف عمـوم اسـت. بایـد بـه هنـر ارزشـمند بر و ّ بچـه های تئاتـر واقـف بود؛ چـرا کـه توانسـتند بـاری دیگـر صندلـی های چند سـال بـه انتظـار مانـده‌ی مخاطـب را نویـدی تـازه ببخشـند و باعـث شـوند که برگـزاری تئاتـر بـا اسـتقبال بی‌نظیـر مـردم خونگرم دیـار کریمـان مواجه شـود و تـا ابـد تصویـری مانـدگار ازهنرشـان را بـه ثبـت علاقمندان بـه هنـرنمایـش برسـانند.

امیـد اسـت کـه با حمایـت هنرمنـدان در عرصه‌ی نمایـش مـا شـاهد برگـزاری اجـراهـای مختلـف آثـار هنـری کارگردانـان موفـق و بـازی هنرمندانـه‌ی بازیگرانشـان باشـیم. به امید موفقیت برای اهالی هنر دیار کریمان.

مستند ساز

منبع: روزنه کرمان

 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

نظرات کاربران