در حال بارگذاری ...

آثار راه یافته به چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب معرفی شدند

۴ نمایش در قالب چهاردهمین جشنواره استانی جنوب کرمان در کهنوج به رقابت می‌پردازند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در جنوب کرمان، دوشنبه 14 آبان بازبینی آثار متقاضی حضور در جشنواره به پایان رسید و هیئت انتخاب آثار چهاردهمین جشنواره استانی جنوب کرمان متشکل از ابراهیم عادلی، حجت خواجه انصاری، علی ببربیان و محمد اماندادی طی بیانیه‌ای نمایش‌های راه‌یافته به این رویداد را معرفی کردند.

در متن این پیام آمده است:

جشنواره ملی استانی، محلی برای معرفی استعدادها و عرصه ای برای رقابت و شناسایی ضعف ها و قوت های گروه های نمایشی بوده  است .

میدانی وسیع که سلایق و نگاه های گوناگون را بهم پیوند داده تا از این برآیند فرهنگی و هنری شاهد رشد و بالندگی هنر فاخر تئاتر باشیم .

هیئت انتخاب آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان پس از بازبینی آثار متقاضی ذکر چند نکته را ضروری می‌داند ...

۱- آنچه که بیش از همه در آثار متقاضی به چشم میخورد نبود متون نمایشی منسجم است که از پایه نمایش ها را دچار خلل و نقص می‌کند و ضرورت پرداخت همه جانبه آموزش در این حوزه ودیگر حوزه های مربوط به تئاتر به خوبی احساس می شود .

۲- فهم جدید از تحلیل نمایشنامه ، چینش و کاربرد دراماتیک اجزای گوناگون برای پیشبرد داستان از ملزومات اساسی است که کارگردانان جنوب کرمان باید به آن دقت کنند تا شاهد چابکی بین اجزای مختلف نمایش باشیم به دلیل عدم شناخت کافی از ریتم شاهد عدم توازن در صحنه های نمایشی هستیم .

۳- طراحی صحنه و نورپردازی به همراه کاربرد درست موسیقی موضوعی است که باید به آن توجه شود تا رنگ آمیزی درست و اصولی صحنه های نمایشی را بر روی سن  تئاتر به شکل جذابتری به تماشاگران ارایه کنیم. هرچند باید مسئولان و دست اندرکاران حوزه ی فرهنگ و هنر باید برای بازسازی تجهیز و تکمیل سالن‌های نمایشی منطقه همت بیشتری صرف نمایند .

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که هیئت انتخاب آثار در راستای توسعه و حمایت از هنر تئاتر و از سویی سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرد، با نگاه به استعدادهای موجود منطقه و هنرهای نمایشی شرایطی را فراهم آورد تا جشنواره چهاردهم به روال گذشته بازگردد وگرنه در فضایی دیگر قطعا تصمیمات و انتخاب های دگر گونه ای را مدنظر قرار می‌داد که ممکن بود دایره سیاستگذاری جشنواره را به سمت آموزش محور شدن تغییر می داد و درپایان ضمن سپاس از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ،برای همه ی آنان که برای  تعالی فرهنگ و هنر بویژه نمایش تلاش می کنند آرزوی پیروزی و مانایی دراین راه پرفراز و نشیب را خواستاریم. 

در پایان بیانیه هیات انتخاب آثار ازبین شرکت کنندگان متقاضی در چهاردهمین جشنواره استانی جنوب کرمان، چهار اثر به جشنواره راه یافتند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

1- اشک سوم و مصایب زینب به نویسندگی و کارگردانی مهرداد بهزادی از شهرستان کهنوج

2- زخم و کینه  به نویسندگی علی رضا سالمی و کارگردانی عباس رمضانی شهرستان رودبار جنوب

3- سکنجبین به نویسندگی و کارگردانی مهدی بحر آسمانی از شهرستان جیرفت

4- میردوست دلارته به نویسندگی و کارگردانی مرتضی عبدل زاده  از شهرستان کهنوج

 


جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به دبیری امیر یزدان پناه ۲۷ و ۲۸ آبان در سالن شهید میثم شهرستان کهنوج برگزار می‌شود .

 




مطالب مرتبط

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بازدید از روند برگزاری جشنواره مطرح کرد:

کهنوج از ظرفیت بالایی در زمینه تئاتر برخوردار است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بازدید از روند برگزاری جشنواره مطرح کرد:

کهنوج از ظرفیت بالایی در زمینه تئاتر برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از روند جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان بازدید کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان

مهرداد بهزادی: هدف ما زنده نگه‌داشتن تئاتر کهنوج است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان

مهرداد بهزادی: هدف ما زنده نگه‌داشتن تئاتر کهنوج است

مهرداد بهزادی می‌گوید: خطبه خوانی حضرت زینب(س) را طی سه بار متوالی در سال‌های اخیر کار کردم و تنها با هدف حضور و زنده نگه داشتن نام تئاتر کهنوج در جشنواره حضور پیدا کردم.

|

جدول اجراهای چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان منتشر شد

جدول اجراهای چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر درجنوب کرمان، چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به دبیری امیر یزدانی پناه روزهای سه شنبه ۳۰ آبان و چهارشنبه ۱ آذر در کهنوج برگزار می‌شود. این جشنواره صبح روز سه ...

|

نظرات کاربران