در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر استان کرمان

مهرداد حدادی: گسترش هنرهای نمایشی بین کودکان و نوجوانان ضروری است

مهرداد حدادی کارگردان «در کنج جمجمه، جایی که خواب لانه می‌کند» بر این باور است که اهمیت به نسل جدید با شناخت آنها و گسترش هنرهای نمایشی در بین این قشر علاقمند، به عنوان پشتیبان و آینده سازان این هنر، ارزش و اولویت بسیار بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان از جمعه 26  تا دو‌شنبه 29 آبان در حال برگزاری است.

روز جمعه  ساعت 15:30، نمایش «در کنج جمجمه ، جایی که خواب لانه می کند» به نویسندگی سعید رضا خوش شانس و کارگردانی مهرداد حدادی در پلاتو  شهرداری سیرجان اجرا شد.

کارگردان  این اثر درباره داستان نمایش به ایران تئاتر گفت: »فرشاد مدتی است درگیر خواب های آشفته ای شده و سعی دارد با فیلمبرداری کردن از حرف های خود ، گذشته اش را مرور کرده تا شاید آینده ای بیابد. او با اشتراک گذاشتن فیلم آن با افراد مختلف ، در می یابد که اشخاص دیگری هم تجربه مشابهی با وی داشته اند.»

مهرداد حدادی راجع به اهمیت تئاتر افزود: «هر انسانی نیاز دارد تا خودش را بیابد و بهتر بشناسد . رفتار ها ، واژه ها و جملات هر انسان برگرفته از رفتارها ، واژه ها و جملات جامعه پیرامونی شخص است.  بی تردید تئاتر به عنوان یک ضرورت و یکی از پدیده‌های ارتقا یافته هنری که با گذشت زمان هنوز هم ارزش خود را از دست نداده است ، بهترین نقش را می تواند برای نویسنده ، کارگردان ، بازیگران و عوامل اجرایی از یک سو و مخاطب از سوی دیگر ایفا کند. شاید در جامعه کنونی امروز می‌توان گفت زمان آن رسیده که به قول شاعر معاصر سهراب سپهری چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید.»

کارگردان « درکنج جمجمه ، جایی که خواب لانه می کند » گفت:«اهمیت به نسل جدید با شناخت آن‌ها و گسترش هنرهای نمایشی در بین این قشر علاقمند، به عنوان پشتیبان و آینده سازان این هنر، ارزش و اولویت بسیار بالایی دارد.»

 او در پایان عوامل نمایش «کنج جمجمه ، جایی که خواب لانه می کند» را به این شرح معرفی کرد: «بازیگر: محمد مظلومی، منشی صحنه و عکاس: عاطفه السادات میر مخلصونی، گریمور و طراح گریم: حدیث پور شیخ علی، طراح و ساخت دکور و صحنه و روابط عمومی: محمد جواد کرکمندی، طراح پوستر، بلیط، بروشور :محسن رخگر و موسیقی :علی ابوترابی. این نمایش کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان است.»

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا
نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا

مریم امانی: رنج‌هایی که زیر سایه­ جنگ می­‌رویند، گیاهان هرزی هستند که به آدم‌ها می‌پیچند و ذره ذره شیره­ هستی­‌شان را می­‌مکند. ساکنان مرزهای غربی ایران در همسایگی و همخانگی با ...

|

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» از استان کرمان، با دریافت چندین جایزه از جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر، به جشنواره فجر معرفی شد. هنرمندان نمایش‌‌های «کلاه شما قاضی» و «یادگار پدر» هم در این رویداد هنری، خوش درخشیدند.

|

نشست هم‌اندیشی تئاتر کودک و نوجوان در کرمان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی تئاتر کودک و نوجوان در کرمان برگزار شد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کرمان می‌گوید در تئاتر کودک آثاری با هدف تفریح صرف و یا آموزش مستقیم، تولید و اجرا می شود. اما نگاه تخصصی به تئاتر کودک بر اساس شناخت کودک و بستر جامعه دربسیاری از تولیدات نیست. به نظر می آید بسیاری از متون تولید شده نیازمند بازنویسی و مشاوره ...

|

نظرات کاربران