در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر درسی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

آرزو جعفری: تئاتر نمایش زندگی است

آرزو جعفری کارگردان نمایش خیابانی «زندگی با طعم باروت»، بر این باور است که هنر الزاما به معنای ایفای یک نقش در عرصه بازیگری نیست، بلکه وجود ذوق و خلاقیت، در خلق اثر است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان به دبیری محسن روحی، از جمعه 26 تا دوشنبه 29 آبان ماه به میزبانی سیرجان در حال برگزاری است. 

شنبه ساعت 18:30 نمایش خیابانی «زندگی با طعم باروت» به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آرزو جعفری در محوطه پلاتو شهرداری سیرجان اجرا شد.

کارگردان این اثر درباره داستان نمایش به ایران تئاتر گفت:«نمایش «زندگی با طعم باروت» روایت زندگی یک زن و شوهر افغان است  که به دنبال پدر و خانواده  خود در مسیر ایران، دچار اتفاقات خاصی  می شوند...»

جعفری راجع به اهمیت تئاتر گفت: «تئاتر یکی از هنرهای زیبا و کهن است که از هزاران سال پیش، انسان را ضمن آموزش، سرگرم کرده  و با شرح وقایع انسان را به خنده یا گریه انداخته است، در یک کلام زندگی را به نمایش گذاشته است. هنر الزاما به معنای ایفای یک نقش در عرصه بازیگری نیست،بلکه وجود ذوق و خلاقیت در خلق اثر است. به قول سارتر هنر گرچه نان نمی شود اما شراب زندگی است.»

کارگردان «با طعم باروت» در پایان به معرفی عوامل این نمایش پرداخت: «دستیار کارگردان:احسان بحرینی، بازیگران:آرزو جعفری، محسن پلاشی، طراحی فضا و فضا سازی:آرزو جعفری، طراح لباس:اطهره پلاشی، منشی صحنه:سمانه شاهرخی، موسیقی:احسان بحرینی، طراح بروشور:وحید یارعلی.»




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا
نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا

مریم امانی: رنج‌هایی که زیر سایه­ جنگ می­‌رویند، گیاهان هرزی هستند که به آدم‌ها می‌پیچند و ذره ذره شیره­ هستی­‌شان را می­‌مکند. ساکنان مرزهای غربی ایران در همسایگی و همخانگی با ...

|

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» از استان کرمان، با دریافت چندین جایزه از جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر، به جشنواره فجر معرفی شد. هنرمندان نمایش‌‌های «کلاه شما قاضی» و «یادگار پدر» هم در این رویداد هنری، خوش درخشیدند.

|

یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن
یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن

آرش اخلاقی٭، بخش اول: " همزیستی"_ در کتاب "ضرورت تئاتر: هنر تماشا و تماشایی شدن" نوشته پاول وودراف؛ نویسنده تئاتر را برای تماشاگر، هنر پیدا کردن ارزشِ کنشِ انسانی در زمان مشخص و ...

|

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نظرات کاربران