در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

سجاد خان بابا: باید تئاتر قوی داشته باشیم

سجاد خان بابا، کارگردان نمایش «بی خبران حیرانند» می‌گوید: ما با جامعه ای اصیل و غنی، دارای پشتوانه فرهنگی کهن، باید تئاتر قوی داشته باشیم. تئاترما نیاز به حمایت دارد.. در جنبه های گوناگون.. به ویژه به لحاظ مالی باید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان به دبیری  محسن روحی، از جمعه 26 تا دوشنبه 29 آبان ماه به میزبانی سیرجان در حال برگزاری است. روز یکشنبه ساعت 15 نمایش «بی خبران حیرانند» به نویسندگی و کارگردانی سجاد خان بابا در پلاتو شهرداری سیرجان اجرا شد.

کارگردان این اثر درباره داستان نمایش به ایران تئاتر توضیح داد: « نمایش «بی خبران حیرانند» به لایه های زیرین زندگی ها می پردازد. گاهی حوادثی پیش می‌آید. شاید هم هست، ولی پنهان.. در اوج تلاش، کار وحفظ موارد مختلف.. گاها سادگی ها افراد، یک خانواده را به ناگهان متزلزل می کند. همچنان که سرگرم زیبایی ها و لذت بردن، گذشت، مهربانی، محبت،و احترام به یکدیگرهستند، عمده پس انداز آنها برای روز مبادا در این شرایط گم می شود . خانواده  5یا 6 نفره، از هم می‌پاشد... تحت تاثیر این مساله ، با یاداوری زخم های التیام نیافته به‌جان یکدیگر می افتند ولی«....

او پیرامون اهمیت تئاتر گفت: «ما با جامعه ای اصیل و غنی، دارای پشتوانه فرهنگی کهن، باید تئاتر قوی داشته باشیم. تئاترما نیاز به حمایت دارد.. در جنبه های گوناگون.. به ویژه به لحاظ مالی باید حمایت شود.»

خان بابا در پایان عوامل نمایش را معرفی کرد: «سحرسالاری: بازیگر و طراخ لباس، مینو قاسم پورنخعی : بازیگر و طراح گریم، بهناز نمازیان: بازیگر، فرانک گودرزی : بازیگر، مهراوه خان بابا: بازیگر ومنشی صحنه، پرنیا نمازیان: بازیگر، مونا قاسم پور نخعی: مدیر صحنه ، پدرام ظروفچی: طرا ح و سازنده موسیقی، رسول کریمی: اجرای دکور، مجتبی میرحسینی : مشاور کارگردان.»




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

گفت و گو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

رضا درویشی: گاهی پیام یک نمایش کوتاه، در صد کتاب نمی‌گنجد
گفت و گو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

رضا درویشی: گاهی پیام یک نمایش کوتاه، در صد کتاب نمی‌گنجد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر این استان ازجمعه 26  تا دو‌شنبه 29 آبان ماه در حال برگزاری است. شنبه ساعت 14:30 نمایش خیابانی « یادگار پدر» به نویسندگی و ...

|

گفت و گو با کارگردان حاضر درسی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

مازیار رفعتی: «خانه های اجاره ای»  رسیدن به بینش انسانی است
گفت و گو با کارگردان حاضر درسی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

مازیار رفعتی: «خانه های اجاره ای» رسیدن به بینش انسانی است

مازیار رفعتی کارگردان نمایش «خانه های اجاره ای» می گوید اهمیت این تئاتر در آمیزش فرهنگ ها، زایش صلح، گشودن مرزهای عاطفی و رسیدن به بینش انسانی در قبال مهاجرانی با کوچ اجباری است.

|

نظرات کاربران