در حال بارگذاری ...

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب شب گذشته ( ا آذر) برگزار شد و با نظر هیئت داوران؛ نمایش «میردوست دلارته» به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مناطق فجر راه‌یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر درجنوب کرمان ، چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به دبیری امیر یزدانی پناه روزهای سه شنبه ۳۰ آبان و چهارشنبه ۱ آذر  با حضور 4 نمایش صحنه‌ای برگزار شد و بخش خیابانی نداشت. در آیین اختتامیه این رویداد که با حضور مسئولان و هنرمندان در سالن شهید میثم کهنوج برگزار شد، برگزیدگان معرفی شدند.

هیئت داوران چهاردهمین جشنواره تئاتر جنوب کرمان متشکل علی سلطانی ،عباس جلال آبادی و مجید عتیق بیانیه خود را قرائت کردند و پس از آن برگزیدگان اعلام شدند. درمتن این بیانیه آمده است:

«مسئولین محترم برگزارکننده چهاردهمین جشنواره تئاتر جنوب استان کرمان و هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره قدردان تلاش ها و زحمات شما عزیزان هستیم و شادمانی که دراین دوره همراه شما بودیم  و لحظات خوبی را باهم گذراندیم ،ما آثار هنرمندانه شما را دیدیم و این تلاش را ستودیم .تنوع موضوعی و سبکی در آثار شما دیده میشد و باور هیئت داوران این دوره از جشنواره بر این بود که که یک اثرنمایشی  در وهله اول باید ساختارمند و تکنیکال باشد چرا که یک  نمایش موفق باید دارای عناصر و و ویژگی هایی باشد که بتوان ابتدا توجه مخاطبش را جلب کرده و بعد داستان را به شکل جذاب و قابل تجربه برای آن ها ارائه دهد. آن هم به گونه‌ای که حتما و قطعا رعایت اصول ساختاری را کرده باشد ،لازم به ذکر است که این اصول را در هرسبک نگارشی متنوع و مختص به خود است که ما در داوری آثار این جشنواره همه ی این ها را مد نظر داشتیم و داوری آثار صرفا براساس شکل جشنواره‌ها است و انتخاب هیئت داوران از ارزش‌های هنری دیگر شرکت کنندگان نمی‌کاهد و اعتباری برای هیچ کس نیست و برنده اصلی هنرمندی است که رضایت مخاطبش را در اجراهای عمومی باتوجه به اصول واقعی تئاتر به دست آورده باشد .

در اینجا هیئت داوران پس از بررسی و داوری این آثار لازم می داند چند توصیه کوتاه و مختصر به شرکت کنندگان در جشنواره داشته باشد که امیدواریم باتوجه به این توصیه ها در سال‌های بعد شاهد شکوفایی بهتر هنر تئاتر باشیم. عزیزان هنرمند شتابزدگی در تولید آثار دیده میشد ، هیئت داوران ازاین جشنواره خواهشمنداست که زمان مناسب و کافی را برای تولید آثار اختصاص بدهید .پیش از بومی نگاری و استفاده از قصه های عامیانه حتما ظرفیت های دراماتیک و امکانات نمایشی آن آیین یا رسم بومی را پیدا کنید .تا پتانسیل های موجود در نمایش های شما به فعل تبدیل شود .

همچنین تولید آثار بومی را نباید با ساده گویی و سهل انگاری اشتباه گرفت ،دوستانه و بعنوان همکاران شما خواهشمندیم امر آموزش در خصوص فن تئاتر جدی گرفته شود ازاین رو هیئت داوران چهاردهمین جشنواره تئاتر جنوب استان کرمان توجه متولیان امر خصوصا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان و انجمن هنرهای نمایشی جنوب استان کرمان را به این امر خواستار است و پیشنهاد میدهد که علی رغم حضور برخی هنرمندان باتجربه تئاتر درکنار جوانان مستعد و علاقمند جای بسیاری از فعالان تئاتر این منطقه خالی است لذا متقاضی از تمامی ظرفیت های انسانی هنرمندان تئاتر دراین بخش از استان بهره گرفته شود و باتوجه به نیاز آموزش همواره در تئاتر کارگاه های عملی خاص و ویژه آموزشی برای کارگردانی،نمایشنامه نویسی و بازیگری برگزارشود همچنین از آنجایی که بنیاد هنر نمایش برحضور مخاطب وتماشاگر است ،اجرای عمومی جدی گرفته شود چرا که رونق اجراهای عمومی و فراگیر خود باعث رونق جشنواره هام رضایتمندی مخاطبان خواهد بود .

با احترام امیدواریم در سال‌های آتی با شوق وافر منتظر خلق آثاری خلاقانه و ماندگار از شما باشیم.»

 

در ادامه هیئت داوران برگزیدگان خود را به شرح زیر اعلام کردند:

طراح پوستر: ستار سنجری برای نمایش «سکنجبین»

 طراح لباس: ام‌البنین افتخاری، برای نمایش «سکنجبین»

 طراح صحنه: مهران سیفعلی پور برای نمایش «سکنجبین»

 موسیقی: سید مهرشاد جوادی برای نمایش «میردوست دلارته»

بازیگری مرد

تقدیر: مرتضی مرشدی بازیگر نمایش «اشک سوم»

رتبه سوم: به صورت مشترک محمد سالمی بازیگر نمایش «زخم و کینه» و محمد فاضل راستین بازیگر نمایش «اشک سوم»

رتبه دوم: به صورت مشترک؛ حجت دهقان و فرشاد مهدی زاده بازیگران نمایش «میردوست دلارته»

رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخابی ندارد

بازیگری زن

تقدیر: نسیم وزیری بازیگر نمایش «اشک سوم» و زهرا سالمی برای نمایش «زخم و کینه»

رتبه سوم: به صورت مشترک، پری‌ماه شکفته، زهرا شکوهی و ام‌البنین افتخاری  نمایش «سکنجبین»،

 رتبه دوم: بازیگری زن فاطمه خزایی بازیگر نمایش «سکنجبین».

رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشت

نمایشنامه

تقدیر: علیرضا سالمی نویسنده نمایشنامه «زخم و کینه»، مهرداد بهزادی نویسنده نمایشنامه «اشک سوم»، مهدی آسمانی نویسنده نمایشنامه «سکنجبین» و مرتضی عبدل زاده نویسنده نمایشنامه «میردوست دلارته»

کارگردانی

رتبه سوم: مهرداد بهزادی کارگردان نمایش «اشک سوم»

رتبه دوم: به صورت مشترک: مهدی آسمانی برای نمایش «سکنجبین» و مرتضی عبدل زاده برای نمایش «میردوست دلارته»

رتبه اول: هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشت

نمایش برگزیده

نمایش «میردوست دلارته» به عنوان برترین اثر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان انتخاب شد و به جشنواره مناطق فجر راه یافت.

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان

مهرداد بهزادی: هدف ما زنده نگه‌داشتن تئاتر کهنوج است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان

مهرداد بهزادی: هدف ما زنده نگه‌داشتن تئاتر کهنوج است

مهرداد بهزادی می‌گوید: خطبه خوانی حضرت زینب(س) را طی سه بار متوالی در سال‌های اخیر کار کردم و تنها با هدف حضور و زنده نگه داشتن نام تئاتر کهنوج در جشنواره حضور پیدا کردم.

|

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بازدید از روند برگزاری جشنواره مطرح کرد:

کهنوج از ظرفیت بالایی در زمینه تئاتر برخوردار است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بازدید از روند برگزاری جشنواره مطرح کرد:

کهنوج از ظرفیت بالایی در زمینه تئاتر برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از روند جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان بازدید کرد.

|

جدول اجراهای چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان منتشر شد

جدول اجراهای چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر درجنوب کرمان، چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به دبیری امیر یزدانی پناه روزهای سه شنبه ۳۰ آبان و چهارشنبه ۱ آذر در کهنوج برگزار می‌شود. این جشنواره صبح روز سه ...

|

جمعه‌های تئاتری منوجان

جمعه‌های تئاتری منوجان

برگزاری دوره مقدماتی کارگاه‌های بازیگری گروه نمایش «دایه» با تدریس علی ببربیان از هشتم دی جمعه ها در منوجان آغاز شده‌است.

|

نظرات کاربران