در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «آنتیگونه» در کرمان

نمایش «آنتیگونه» تا ۱۱ اسفند در تئاتر شهر کرمان روی صحنه است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، نمایش «آنتیگونه» برداشتی آزاد از نوشته سوفوکل با بازنویسی و کارگردانی علی نفیسی از 17 بهمن تا 11 اسفند 1402 هر شب ساعت 7 در تئاتر شهر کرمان اجرا می شود. فهیمه ابراهیمی، حوریه مرشد، فاطمه ارحین، مهدی خسروی، مهدی عباس زاده، مهدی ملکی، امیرمحمد کافی، رسول حری، علی رضا بهادر، مجید انصاری، حسین میثم پور وعلی نفیسی بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: امیرعباس لارستانی، منشی صحنه:هانیه حسنی سعدی، طراح حرکت: منا فارسی، طراح صحنه و دکور: علی نفیسی، اجرای دکور: جلیل امیری، طراح لباس: زهره عسکری، دوخت لباس: فاطمه محمد قلی دخت، طراح گریم: زهرا نجمی، مجری گریم: آیدا گیلانی، درین غفاری، طراح پوستر و بروشور: مهدی جعفری، طراح نور: علی نفیسی، مجری نورر: محمد رضا سجادی، انتخاب موسیقی: علی نفیسی، نوازنده سازهای هنگ درام، دم دم، رعد، کلاو، جیمبه: آراد عباس زاده، اپراتور صدا: مریم مجیدی، عکاس: شیما رادمهر، یاریگران پشت صحنه: افشین باریکزهی

با تشکر از: داریوش مودبیان، عبدالرضا قراری، مهدی بذرافشان، میلاد حسینی نسب، مجتبی محسنی، محمد شریفی




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی کوتاه بر آنتیگونه، اثر علی نفیسی

بی همسرایان، بی ایسمنه و بی د‌یگران
یادداشتی کوتاه بر آنتیگونه، اثر علی نفیسی

بی همسرایان، بی ایسمنه و بی د‌یگران

شاهد شفیعی٭،با اینکه آنتیگونه‌ نفیسی برداشتی آزاد از سوفوکل است، نمی‌توان آن را جدا از آنتیگونه‌ سوفوکل به تماشا نشست. آنچه خود نفیسی کرده جای تامل دارد! .سوفوکل از مبارزه‌ای ...

|

یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نظرات کاربران