در حال بارگذاری ...
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

تالار مرکزی کرمان همچنان نیمه‌تمام است!

پروژه‌ی ساخت تالار مرکزی در شهر کرمان وارد دوازدهمین سال خود شده و همچنان هم کامل نشده است. بنا به گفته‌ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل، به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمان، پروژه‌ی ساخت تالار مرکزی در شهر کرمان وارد دوازدهمین سال خود شده و همچنان هم کامل نشده است. بنا به گفته‌ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل، به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره‌ی آخرین وضعیت تالار مرکزی شهر کرمان توضیح داد: این پروژه یکی از ۱۵ تالار کشور است که کار مطالعات آنها از سال ۸۳ آغاز و بعد از جانمایی، اجرای عملیات ساختمانی آن در شهر کرمان از سال ۸۸ آغاز شد. پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی کرمان تا سال ۹۳ حدود ۸۷ درصد بود که بعد از آن مشکل مالی برای ادامه‌ی این پروژه پیش آمد.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی شهر کرمان، جزو طرح‌های ملی است ادامه داد: تغییر پیمانکار پروژه نیز نزدیک به دو سال طول کشید و بعد از وقفه‌ای که به وجود آمد، روند پروژه در سال ۹۷ مجدد آغاز شد به طوری که در حال حاضر تالار مرکزی کرمان حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد و جزو اولویت‌های امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: در سال گذشته اعتبار خوبی معادل ۲۶ میلیارد تومان از مرکز برای این تالار  گذاشته شد اما فقط پنج میلیارد تومان آن محقق شد.

علیزاده با اشاره به اینکه وزیر ارشاد سال قبل مکاتبه‌ای با رئیس دفتر رئیس‌جمهور داشت و تالار کرمان را جزو اولویت‌های وزارت‌خانه اعلام کرد، گفت: استاندار محترم نیز جلساتی با وزیر داشته و پیگیری‌های لازم برای اتمام این پروژه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: روند اجرای این پروژه بسیار طولانی شده و مشکل اصلی در اتمام آن،تخصیص منابع است.  با وجود اینکه پروژه ملی است، استان از محل اعتبارات متوازن اعتبار مناسبی معادل ۱۵ میلیارد تومان گذاشته و همه دست به هم دادند تا تالار مرکزی به سرانجام برسد.

وی درباره‌ی اعتبار موردنیاز برای اتمام تالار مرکزی کرمان گفت: سال قبل اعلام شد ۴۵ میلیارد تومان نیاز است. اما با توجه به تورم این عدد تغییر می‌کند. پروژه سنگین است و مشمول مرور زمان شده و هزینه‌ها بالا رفته و فکر می‌کنم حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز باشد.




مطالب مرتبط

نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی

آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج

علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و آشنا برای تماشاچی ما ، در موازات خط درام اصلی آن را نوسازی کرده و این شکاف را پرکند.

|

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان

نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگ‌سازی درحوزه‌ی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان شد.

|

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

|

یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!
یادداشتی بر نمایش «سوختن‌ها»، اثر علی‌محمد فردین فر

سلام، من خاورمیانه هستم!

شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشق‌های ممنوعه، کینه‌ها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که اخیرا در کرمان به اجرا در آمده ...

|

نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم
نگاهی به نمایش «بی‌خبران حیرانند»

ما یک نفریم

شاهد شفیعی٭، «بی‌خبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره می‌کند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانواده‌ای که از نسل اولش تنها خاطره‌ای موجود ...

|

یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی

آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ

محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسن‌های این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه خالی‌ست به جز دو مورد ثابت تا ...

|

نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛

تلاقی تاریخ و اکنونیت

مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در نگاه مدرنیست‌ها و پس از ...

|

یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسن‌بیگی

چشم از من بگیر! پرده می‌افتد!

شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمه‌ای از خودگویی‌های فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیخته‌اند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی سخن با ما را اجرا دارد

|

نظرات کاربران