تحلیل نمایش آن نیمروز طولانی زهرا «نگاهی به روزمرگی های زهرا و اقتصاد بنزین خورده» تئاتر جنوب کرمان؛ محمد اماندادی، نمایش هنری است که بر پایه تضادها تصادم هایی که بین این افراد صورت میگیرد شکل می گیرد هرچقدر شیوه مواجهه ی اضداد برپایه ...
یادداشت مازیار رشید صالحی بر نمایش دودمان وقتی با دست خالی به صحنه می رویم نمایش دودمان روایت قصه یک خانواده ایرانی است، و از تکرار محور "خانواده در حال فروپاشی" که دستمایه بسیاری از آثار قدرتمند و ضعیف ادبیات نمایشی ایرانی ست بهره برده ...
«آسید کاظم» تصویر جامعه بیکنش اجرای چنین نمایشی آسان نیست، علی الخصوص برای یک گروهِ جوانِ شهرستانی که از فضای حاکم بر نمایشنامه، فاصله ای زیادِ زمانی و مکانی دارد. در چنین اجراهایی، تحقیق و تحلیل ...
نگاهی به نمایش « به خنده ی گندم که رویای آرد » دنیای تلخ آدم های بیمار مکان و زمان سدی دیگر است تا تماشاچی امروزی از دو سو نتواند با نمایش همراه شود. چرا که هم آن اندازه از فضا و آدم های نمایش دور است که هیچ رخداد آشنایی را بر صحنه نمی ...
به بهانه اجرای تئاتر «به خنده گندم که رویای آرد» به کارگردانی محمدرضا حیدری و می خندد بر صلح نمایش «به خنده گندم که رویای آرد» بیانگر دردهای حاصل از جنگ است، دردهایی که تا چند دهه روح مردم را خراش داده و می دهد.
نگاهی به تئاتر «دم» دم سرد برای پنجه کشیدن به چهرهی سنت، برای پاره کردن یقهی قانون، برای سیلی زدن به مخاطب معتاد به عرف، تئاتر «دم» همه چیز را دارد. میگویم همه چیز، و چندتایی برمیشمرم: ...
نقد سجاد منصوری به نمایش «دن کامیلو» «دن کامیلو» در کویر «دن کامیلو» ششمین تجربه ابراهیم لشکری در مقام کارگردانی است که به خوبی از پس اش برآمده و روزهای خوبی در انتظار این کارگردان و بازیگر فعال زرند است به شرط آنکه بی ...
نقدی بر نمایش «مرگ در نمی زند» به کارگردانی حامد سالاری سیاه دارد عاشق میشود «مرگ در نمیزند» دومین نمایش سیاه بازی یک سال اخیر سیرجان است. پس از «نازکنیز» که با استقبال خوب تماشاگران همراه بود، این بار حامد سالاری که در نمایش قبلی بازیگر ...
نقدی بر نمایش «خرس » به گارکردانی محمد رضا عباسلو این که خرس نیست! خرس هم نمایشنامه ای کوتاه و تک پرده ای است که کمدی خود را از دل تناقضات رفتاری اشراف، تضادهای اخلاقی و اجتماعی بین نجبای قدیمی و نوکیسه گان تازه به دوران رسیده، و غلبه ...
نقد مازیار رشید صالحی بر نمایش «حادثه عاشقانه یک مادر» به نویسندگی وکارگردانی پدرام شیخ مظفری روایت صادقانه یک مخاطب، از حادثه عاشقانه یک مادر نمایشنامه دارای شرایط مفروض مطلوبی نیست، در واقع شاکله نمایشنامه و به دنبال آن اجرا، دارای حفره های خالی بسیاری هست که ما را در روند اجرا دچار سردرگمی میکند
یادداشت مازیار رشید صالحی بر نمایش «پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق» نمایشنامه شفایمان نداد، اما اجرا کورمان نکرد با لفظ خودمانی اگر بخواهم بگویم، نمایشنامه ی این اجرا به نویسندگی علی اصغری ،داستانیست که نه کور میکند و نه شفا میدهد، نه آزار دهنده و نه شگفت آور است، نه آنقدر ...