به بهانه اجرای نمایشنامه سوختنها، نوشته وجدی معود باید یاد بگیری اگر میخواهی نجات پیدا کنی، باید یاد بگیری که بخوانــی، بنویســی، حساب کنــی، حرف بزنــی و فکر کنــی
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و ...
حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر ...
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید! شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید. اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
یادداشتی بر نمایش «سوختنها»، اثر علیمحمد فردین فر سلام، من خاورمیانه هستم! شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که ...
نگاهی به اجرای «سایکوسیس» مصطفی درویش گوهری٭، تقریباً بیش از سه سال است که جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزار نشده است. جشنوارهای که مهمترین محفل دانشجویان تئاتری برای نمایش و به آزمایش ...
تئاتر «بی خبران حیرانند» در کرمان به صحنه رفت نمایش «بی خبران حیرانند» اول تا بیست و دوم بهمن اجرا شد
نگاهی به نمایش «بیخبران حیرانند» ما یک نفریم شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانوادهای ...
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه ...
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛ تلاقی تاریخ و اکنونیت مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در ...
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسنبیگی چشم از من بگیر! پرده میافتد! شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی ...
یادداشتی کوتاه بر آنتیگونه، اثر علی نفیسی بی همسرایان، بی ایسمنه و بی دیگران شاهد شفیعی٭،با اینکه آنتیگونه نفیسی برداشتی آزاد از سوفوکل است، نمیتوان آن را جدا از آنتیگونه سوفوکل به تماشا نشست. آنچه خود نفیسی کرده جای تامل ...