یادداشت مازیار رشید صالحی بر نمایش دودمان وقتی با دست خالی به صحنه می رویم نمایش دودمان روایت قصه یک خانواده ایرانی است، و از تکرار محور "خانواده در حال فروپاشی" که دستمایه بسیاری از آثار قدرتمند و ضعیف ادبیات نمایشی ایرانی ست بهره برده ...
به قلم مازیار رشید صالحی؛ بررسی جایگاه زن در آثار اکبر رادی((نابرابری اجتماعی)) اکبر رادی بدون شک یکی از نمایشنامه نویسان موثر در تاریخ معاصر ادبیات نمایشی ایران است. نمایشنامه های رادی ویژگی های منحصر به فردی دارند که مورد مطالعات فراوانی قرار ...
نقد مازیار رشید صالحی بر نمایش «حادثه عاشقانه یک مادر» به نویسندگی وکارگردانی پدرام شیخ مظفری روایت صادقانه یک مخاطب، از حادثه عاشقانه یک مادر نمایشنامه دارای شرایط مفروض مطلوبی نیست، در واقع شاکله نمایشنامه و به دنبال آن اجرا، دارای حفره های خالی بسیاری هست که ما را در روند اجرا دچار سردرگمی میکند
یادداشت مازیار رشید صالحی بر نمایش «پشت کلانتری کوچه اول کنار تیر چراغ برق» نمایشنامه شفایمان نداد، اما اجرا کورمان نکرد با لفظ خودمانی اگر بخواهم بگویم، نمایشنامه ی این اجرا به نویسندگی علی اصغری ،داستانیست که نه کور میکند و نه شفا میدهد، نه آزار دهنده و نه شگفت آور است، نه آنقدر ...