در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان حاضر درسی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

مازیار رفعتی: «خانه های اجاره ای» رسیدن به بینش انسانی است

مازیار رفعتی کارگردان نمایش «خانه های اجاره ای» می گوید اهمیت این تئاتر در آمیزش فرهنگ ها، زایش صلح، گشودن مرزهای عاطفی و رسیدن به بینش انسانی در قبال مهاجرانی با کوچ اجباری است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر این استان ازجمعه 26  تا دو‌شنبه29 آبان ماه در حال برگزاری است.

روز جمعه  ساعت 19، نمایش « خانه های اجاره ای  » به نویسندگی وکارگردانی  مازیار رفعتی در مجموعه تئاترشهر سیرجان اجرا شد.

کارگردان این اثر درباره داستان نمایش به ایران تئاتر گفت:«نمایش «خانه های اجاره ای» قصه زندگی یک‌ زن تبعه افغان است که برای رضایت گرفتن از شاکیان شوهرش با کارفرمای ایرانی که ‌ولی دم است قراردادی  نو امضا می‌کند»

او افزود: «مستوره که به رسم سنت قصد دارد برای نجات خانواده اش از تنگنای قومیتی به وجود آمده صلح برقرار کند، ناگزیر است که درخواست طلاق دهد.  اهمیت  این تئاتر در آمیزش فرهنگ ها، زایش صلح، گشودن مرزهای عاطفی و رسیدن به بینش انسانی در قبال مهاجرانی با کوچ اجباری است.»

رفعتی عوامل «خانه های اجاره ای » را به این شرح معرفی کرد: «سرپرست گروه : محمدحسین خاکسارپور،  بازیگران :صابر سلطان احمدی، عباس خاکسارپور، نوران بحرینی، ترنم خاکسارپور، رها محیاپور،  امید نورزهی. سعید بادیه نشین عوامل صحنه : فرزانه علیزاده، الهه رضی، طاها فیروزآبادی، احد مسرور،   آرش  کورکی، مدیر اجرا: گندم نیکو ، منشی و‌مدیر صحنه   : زینب قاسمی،  اجرای نور: سهره نورمندی ، گریمور: ریحانه علیزاده»                   

 




مطالب مرتبط

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» از استان کرمان، با دریافت چندین جایزه از جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر، به جشنواره فجر معرفی شد. هنرمندان نمایش‌‌های «کلاه شما قاضی» و «یادگار پدر» هم در این رویداد هنری، خوش درخشیدند.

|

نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا
نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا

مریم امانی: رنج‌هایی که زیر سایه­ جنگ می­‌رویند، گیاهان هرزی هستند که به آدم‌ها می‌پیچند و ذره ذره شیره­ هستی­‌شان را می­‌مکند. ساکنان مرزهای غربی ایران در همسایگی و همخانگی با ...

|

یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن
یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن

آرش اخلاقی٭، بخش اول: " همزیستی"_ در کتاب "ضرورت تئاتر: هنر تماشا و تماشایی شدن" نوشته پاول وودراف؛ نویسنده تئاتر را برای تماشاگر، هنر پیدا کردن ارزشِ کنشِ انسانی در زمان مشخص و ...

|

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نظرات کاربران