در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان حاضر درسی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان

علی صمصامی: تئاتر برشی از زندگی است

به باور علی صمصامی کارگردان نمایش «خونه قدیمی» تئاتر، ما را در جهت شناخت و اصلاح خود یاری می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان به دبیری محسن روحی، از جمعه 26 تا دوشنبه 29 آبان ماه به میزبانی سیرجان  برگزار شد. 

یکشنبه ساعت 17:30 نمایش  خیابانی «خونه قدیمی» به نویسندگی جلیل زعیمیان و کارگردانی علی صمصامی در محوطه تئاتر شهر سیرجان اجرا شد.

کارگردان این تئاتر درباره داستان نمایش به خبرنگار ما گفت: «چند خواهر و برادر برای  خانه ای که به آنها ارث رسیده در حال گفتگو هستند که آیا این خانه قدیمی را جهت انجام پروژه اقتصادی خراب کنند؟ دو نفرمخالف و دو فرد دیگر موافق هستند. خواهر و برادر کوچکتر با گفتن خاطرات گذشته، سعی درعوض کردن نظر دو خواهر و برادر بزرگتر دارند که این بنا زنده بماند ...»

علی صمصامی راجع به اهمیت تئاتر ادامه داد: «تئاتر برشی از زندگی است و نشان دادن زندگی آدمها به خودشان. مثل آینه ای که  لکه  روی صورت خود را  در آن دیده و پاک کنیم...   تئاتر می تواند زشتی هایی که ما انسان ها انجام می دهیم را نشان دهد و در ذهنمان تلنگری بخورد که آدمی چه کارهای زشتی انجام می دهد و برای اصلاح خویش تلاش کند. او در پایان به معرفی عوامل نمایش پرداخت: بازیگران :محمد جواد تقی زاده، مریم غلامی، یگانه خواجویی، علی اکبری، پریناز تقی زاده، موسیقی : آیناز خالقدادی،  فاطمه خالقدادی»

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا
نگاهی به نمایش «اینجا با هر باران یک‌نفر می‌میرد»

متنی پُرمایه و موفق در اجرا

مریم امانی: رنج‌هایی که زیر سایه­ جنگ می­‌رویند، گیاهان هرزی هستند که به آدم‌ها می‌پیچند و ذره ذره شیره­ هستی­‌شان را می­‌مکند. ساکنان مرزهای غربی ایران در همسایگی و همخانگی با ...

|

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

درخشش کرمانی‌ها در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» از استان کرمان، با دریافت چندین جایزه از جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر، به جشنواره فجر معرفی شد. هنرمندان نمایش‌‌های «کلاه شما قاضی» و «یادگار پدر» هم در این رویداد هنری، خوش درخشیدند.

|

یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن
یادداشتی در حاشیه نمایش «آن سو» به کارگردانی مهدی ملکی

وضعیت دوگانه تماشا و تماشایی شدن

آرش اخلاقی٭، بخش اول: " همزیستی"_ در کتاب "ضرورت تئاتر: هنر تماشا و تماشایی شدن" نوشته پاول وودراف؛ نویسنده تئاتر را برای تماشاگر، هنر پیدا کردن ارزشِ کنشِ انسانی در زمان مشخص و ...

|

نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر
نگاهی به نمایش «طیفون»

طیفون، علیه شکسپیر

آرش رضایی گزکی٭، طیفونِ کاظم دامغانی اجرایی است شاد و مفرح که دقایقی دلچسب و لذت بخش را برای ما رقم زده، و بازی محمد ترابی و مهدی ملکی به موازات طراحی صحنه، لباس و گریمِ متناسب با فضای کار، جلوه گری دو چندانی ...

|

یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون
یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی

کاظم در تیفون

محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه می‌رود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان دهنده مسیر خاصی است که ...

|

یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش «قمَروی لَب‌ندار»، اثر مصطفی نیک روان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭: «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و دیگر امور جدی رها کند

|

با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی

یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه

مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها به‌واسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر یدالله آقا عباسی، به مسئله تئاتر تعلیمی و اهمیت ...

|

نظرات کاربران