از تاریخ
 تا تاریخ
 
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَب‌ندار، اثر مصطفی نیکروان

سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی

سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنه‌ای که به دستشان برسد بازی می‌کنند، نشان می‌دهد بازی می‌تواند شخص را از قید رابطه‌اش با قانون و اقتصاد و جنگ و ...

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

آیا در تئاتر احساس خوشبختی می‌کنیم؟

یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی می­‌کنم. توصیف او از تئاتر صومعه­‌ای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان ...

یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست  اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن

عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید!

شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید.  اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...

یادداشتی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر محلات کرمان

تئاتر آینده نوجوانان را می‌سازد
یادداشتی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر محلات کرمان

تئاتر آینده نوجوانان را می‌سازد

نخستین جشنواره تئاتر بچه های مسجد و محله‌های شهر کرمان از سوی حوزه هنری و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه در مجموعه تئاتر شهر ...

همه جا صحنه است

همه جا صحنه است

مریم ترشیزی٭، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و کانون تخصصی تئاتر خیابانی استان کرمان،  دوره آموزشی «تئاتر خارج ...