یادداشتی درباره نمایش «تیفون» به کارگردانی محمدکاظم دامغانی کاظم در تیفون محسن قائمی٭، تیفون نمایشی است که تا هشت اردیبهشت هر شب ساعت هفت در سال مجموعه تئاتر شهر کرمان به صحنه میرود. کارنامه محمدکاظم دامغانی، کارگردان این اثر، نشان ...
اجرای «زمانی برای مردن نیست» در رفسنجان تئاتر تکگویی «زمانی برای مردن نیست»، به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری حمید خوشکیش، در رفسنجان به صحنه رفته است.
نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» در کرمان به صحنه رفته است نمایش «سایلنت هملت، سایلنت»، به نویسندگی نسیم عسکری، کارگردانی میلاد هارونی و مشاوره قطبالدین صادقی، در کرمان به صحنه رفته است.
یادداشتی بر نمایش قمَروی لَبندار، اثر مصطفی نیکروان سفرادیسه وار قمرو، دگردیسی و یافتن شادمانی درونی سروش سلطانی٭، «کودکان با هر چیز کهنهای که به دستشان برسد بازی میکنند، نشان میدهد بازی میتواند شخص را از قید رابطهاش با قانون و اقتصاد و جنگ و ...
اجرای نمایش «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» در کرمان نمایش«محاکمه گرگ بدجنس مهربان» از۲۸ فروردین تا ۱۰اردیبهشت به صحنه می رود.
با نگاه به دو اجرای یدالله آقا عباسی یادداشتی بر ضرورت تئاتر تعلیمی در جامعه مصطفی درویش گوهری، در این یادداشت قصدی بر تحلیل یا نقد اثری را نداریم، تنها بهواسطه دیدن دو نمایش "موش و دیلادوز" و "کک به تنور" به کارگردانی دکتر ...
گروه اطاق خاکستری با حمایت گروه تولید اُرِس تقدیم میکند: نمایش «طیفون» در کرمان اجرا شد نمایش «طیفون» از ۲۵ فروردین تا ۷ اردیبهشت در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.
اجرای تئاتر «قمروی لب ندار» در شهرستان بافت نمایش « قمروی لب ندار» به کارگردانی مصطفی نیکروان، از ۲۳ بهمن تا سوم اسفند، در سالن آمفیتئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافت اجرا شد.
اجرای نمایش خیابانی «افطاری» در کرمان در این اثر، هنرمندان یک تابلو ساختند که در آن نمادهایی از بیمارستان، خون، گلوله و... بود و تصاویری از مظلومیت مردم غزه نمایش داده میشد. امین شجاعی کارگردان این نمایش ...
نگاهی به اجرای «سوختنها» هیبرید یا هویت ازدسترفته؟ مصطفی درویش گوهری٭، وجدی معود از جمله نویسندگانی است که بهواسطه توجهش به مسائل اجتماعی که در خاورمیانه؛ خاصترین پهنه جغرافیایی پس از جنگ جهانی دوم، روایت ...
آیا در تئاتر احساس خوشبختی میکنیم؟ یدالله آقاعباسی*: زمانی آلبرکامو نوشت تئاتر تنها جایی است که در آن احساس خوشبختی میکنم. توصیف او از تئاتر صومعهای بود که گروهی مرکب از کارگرانی که کارشان ...
به بهانه اجرای نمایشنامه سوختنها، نوشته وجدی معود باید یاد بگیری اگر میخواهی نجات پیدا کنی، باید یاد بگیری که بخوانــی، بنویســی، حساب کنــی، حرف بزنــی و فکر کنــی
نگاهی به آخرین اثر علی نفیسی آنتیگونه زاده رنج ، مادر رنج علی نفیسی با کشف این دو گانگی ، تلاش کرده است تا با پیوند رویه ی امروزین جامعه ی ما در قالب روایت افسانه ای عاشقانه و ساختن اسطوره ای امروزین با نشانه هایی ایرانی و ...
حضور موفق نمایش «مهمان جامانده» در جشنواره بین المللی اردکان نمایش «مهمان جامانده» که با هدف فرهنگسازی درحوزهی افراد دارای معلولیت و همچنین با بازیگری این افراد ساخته شده است موفق به کسب جوایز متعددی در بخش فراگیر ...
یادداشتی بر نمایش «بودن یا نبودن»، مسئله این نیست اثر علی کهن عمیق شدن ممنوع است، لطفا در سطح بمانید! شاهد شفیعی٭، در ابتدا به یاد بیاوریم کارل گوستاو یونگ را که گفت: وجود داشتن کافی نیست، باید به این وجود روشنایی بخشید. اولین مواجهه ما با نمایش بودن یا ...
یادداشتی بر نمایش «سوختنها»، اثر علیمحمد فردین فر سلام، من خاورمیانه هستم! شاهد شفیعی٭، خاورمیانه خواستگاه هزارویک شب است. داستانهای عشقهای ممنوعه، کینهها، جست و جوها و فرار از درد میرا بودن. نمایش سوختن ها بیشتر از هر نمایشی که ...
تئاتر «بی خبران حیرانند» در کرمان به صحنه رفت نمایش «بی خبران حیرانند» اول تا بیست و دوم بهمن اجرا شد
نگاهی به نمایش «بیخبران حیرانند» ما یک نفریم شاهد شفیعی٭، «بیخبران حیرانند» در سادگی داستانش به رمز و رازی حیاطی اشاره میکند که سازوکاری به شدت جدی دارد: «اصل فقدان لذت!» خانوادهای ...
یادداشتی بر نمایش «آنتیگونه» بازنویس و کارگردان علی نفیسی آنتیگونه بر چهارپایه آبی رنگ محسن مجیدی٭، این یادداشت کوتاه با تکیه بر اکسسوار و میزانسنهای این اجرا در طراحی صحنه نوشته شده است. طراحی صحنه این نمایش به نوعی مینیمالیستی است. صحنه ...
نگاهی به اجرای «آنتیگونه» به کارگردانی علی نفیسی؛ تلاقی تاریخ و اکنونیت مصطفی درویش گوهری٭، در تئاتر و درام مدرن بیش از هر دوره دیگری به آثار کلاسیک از جمله یونان باستان توجه شده است. یکی از مهمترین دلایل این بازگشت به تاریخ، ریشه در ...
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» اثرعلیرضا محسنبیگی چشم از من بگیر! پرده میافتد! شاهد شفیعی٭، عملاً متن ملغمهای از خودگوییهای فردی بیماری است که وجوه شخصیتش از هم گسیختهاند.اما این متن در مقابل اجرای آن حرفی برای گفتن ندارد و تمامی روی ...
یادداشتی کوتاه بر آنتیگونه، اثر علی نفیسی بی همسرایان، بی ایسمنه و بی دیگران شاهد شفیعی٭،با اینکه آنتیگونه نفیسی برداشتی آزاد از سوفوکل است، نمیتوان آن را جدا از آنتیگونه سوفوکل به تماشا نشست. آنچه خود نفیسی کرده جای تامل ...
یادداشتی بر «سایکوسیس ۴:۴۸» پرده پنهان و نهان این روزهای همه ما کاظم دامغانی٭، فکر میکنم این آخرین نمایشنامه ی سارا کین است، که پس از این در سن ۲۸ سالگی خودکشی میکند. جایی خواندم که این نمایشنامه انگار وصیت نامه ی سارا کین ...
اجرای نمایش «سایکوسیس ۴:۴۸» در کرمان به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در کرمان، نمایش «سایکوسیس ۴:۴۸» به نویسندگی سارا کین و کارگردانی علیرضا محسن بیگی از ۲۶بهمن تا ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۷:۳۰ ...